Jay-Z Leads BET Awards 2010 Nominations

Jay-Z

Jay-Z leads the pack with five nominations at the BET Awards 2010, it was announced today. His wife Beyoncé, Alicia Keys, Trey Songz, and Melanie Fiona follow with four nods each, while Beyoncé and Lady Gaga (“Video Phone”), B.o.B and Bruno Mars (“Nothin’ on You”), Melanie Fiona (“It Kills Me”), and Jay-Z (“Empire State of Mind” and “Run This Town”) will compete in the Video of the Year category.

The 10th annual show will feature performances from Trey Songz, Nicki Minaj, Drake, and Diddy-Dirty Money, who was on hand to announce the nominations, along with Oscar nominee Queen Latifah, who will serve as host.

The BET Awards 2010 will air live from the Shrine Auditorium in Los Angeles on Sunday, June 27, at 8 p.m. Click below for the nominees.

Best Female R&B Artist
Beyoncé
Mary J. Blige
Melanie Fiona
Alicia Keys
Rihanna

Best Male R&B Artist
Chris Brown
Raheem DeVaughn
Maxwell
Trey Songz
Usher

Best Female Hip-Hop Artist
Ester Dean
Lil’ Kim
Nicki Minaj
Rasheeda
Trina

Best Male Hip-Hop Artist
B.o.B
Drake
Fabolous
Jay-Z
Ludacris

Best New Artist
Justin Bieber
Melanie Fiona
Nicki Minaj
Wale
Young Money

Best Gospel
The Anointed Pace Sisters
Kirk Franklin Presents Artists United For Haiti
Tamela Mann
Marvin Sapp
Vickie Winans

Best Group
Black Eyed Peas
Clipse
Diddy-Dirty Money
New Boyz
Young Money

Best Collaboration
Beyoncé f/ Lady Gaga – “Video Phone”
B.o.B f/ Bruno Mars – “Nothin’ on You”
Drake & Trey Songz – “Successful”
Drake f/ Lil Wayne, Kanye West & Eminem – “Forever”
Jay-Z & Alicia Keys – “Empire State of Mind”
Trey Songz f/ Fabolous – “Say Aah”

Video Director of the Year
Benny Boom
Gil Green
Anthony Mandler
Chris Robinson
Hype Williams

Video of the Year
Beyoncé f/ Lady Gaga – “Video Phone”
B.o.B f/ Bruno Mars – “Nothin’ on You”
Melanie Fiona – “It Kills Me”
Jay-Z & Alicia Keys – “Empire State of Mind”
Jay-Z, Rihanna & Kanye West – “Run This Town”

Viewer’s Choice
Beyoncé – “Sweet Dreams”
Jay-Z & Alicia Keys – “Empire State of Mind”
Monica – “Everything to Me”
Rihanna f/ Young Jeezy – “Hard”
Trey Songz f/ Fabolous – “Say Aah”
Young Money (Lil Wayne, Gudda Gudda, Nicki Minaj, Jae Millz, Drake, Tyga) f/ Lloyd – “Bedrock”

Best International Act
Kojo Antwi (Ghana)
Chipmunk (UK)
Dizzee Rascal (UK)
Estelle (UK)
Hip Hop Pantsula (HHP) (South Africa)
K’NAAN (Somalia)
M.I. (Nigeria)
P-Square (Nigeria)
Corinne Bailey Rae (UK)
Sade (UK)

Centric Award
Melanie Fiona
Maxwell
Chrisette Michele
Monica
Sade

You can leave a response, or trackback from your own site.

 

117 Comments

  1. Blasian

    Go Beyonce!! The Queen!

    [Reply]

  2. COOCO FOR PUFFS

    wack ass list !! LIKE WTF

    [Reply]

  3. WTH???

    WTH is wrong with these categories.

    HOW the hell:
    -Justin Bieber Nominated
    -Beyonce Sweet dreams Nominated (Isn’t that old and it’s not even all that)
    -Beyonce Video Phone Nominated

    WHERE IS MONICA, CIARA, SADE??

    [Reply]

  4. Ghetto Fab

    God I hate this network. Let me tell you the winners now because it’s so predictable

    Best Female R&B Artist
    Beyonce

    Best Male R&B Artist

    Best Female Rap Artist
    Nicki Minaj

    Male Hip Hop Artist
    Drake or Jay-Z

    Best New Artist
    Young Money or Wale and Why the Hell is Beiber on the list?

    Best Group
    Young Money eventhough Black Eyed Peas smoked them in terms of sales, charts, and tours

    Best Collabo
    Jay Z and Alicia for Empire stae

    Video Director
    Hype williams

    Viewers choice
    Young Money

    International artist
    Sade or Estelle

    Centric
    Maxwell

    [Reply]

  5. KING_GORGEOUS

    OMG CANT WAIT TILL IT COMES ON……..:D

    [Reply]

  6. Stacy

    ARE YOU SERIOUS BET???? This award show is a joke now.

    [Reply]

  7. Josh

    These are some awful categories.

    This network has turned in to Beyonce Entertainment Television

    [Reply]

  8. Geo

    BET These nominations are Terrible!!! Monica should have been nominated for Best Female Artist….”Not Beyonce” (not hatin!!) It Just Seem Like They Just Picked Names (Fill in The Blanks….

    [Reply]

  9. Meeks

    I guess you don’t have to have an album out in the last year to receive a nomination for the BET awards. All you have to do is drop a verse on some one else’s song.

    [Reply]

  10. Ghetto Fab

    I’m still shocked at the Beiber nomination??!?!? BET just wants attention. If Bieber is in there why not nominate Miley Cyrus too.

    Beyonce and Gaga’s video phone nomination is laughable as the track and video were an EPIC FAIL. Did nothing on the charts and is virtually forgettable.

    How the hell could Nicki Minaj be a best new artist when her first single just dropped, she has NO ALBUM, and has only been featured on mixtapes and other people’s singles???!??!

    The only Female artist that sing R&B in that category is Melanie Fiona, some of MJB, and Alicia Keys. But we all know the award will go to Beyonce or Rihanna. SMH

    I can’t even believe Beyonce and Gaga’s craptastic video is nominated for Video of the year! that is laughable!

    THis award show is a joke. It’s no different from the station. ONE BIG JOKE!

    [Reply]

  11. NO CIARA??????

    BET is throwing mad shade at Ciara. At least let the girl be nominated for Best female R&B Artists. These are some wack ass nominees.

    [Reply]

  12. Um....

    WOW, BET is so wack. I have no respect whatsoever for the majority of these categories. Not watching.

    [Reply]

  13. ....

    justin bieber isn’t black. i understand that not all black people love hip hop and I appreciate different music on the channel, but isn’t this award show suppose to celebrate black (or multi racial including black) artists?

    [Reply]

  14. Meeks

    Were the hell is Luda on the list. BET (Shacking my head)

    [Reply]

  15. Blasian

    Beyonce take it home like you did last year lmao haters stay mad lmao!

    [Reply]

  16. Oh hell naw!

    WOW! BET is really gone down the drain.

    [Reply]

  17. Chris B

    Bet can fuck off!!! Just doing Ciara wrong! They ignore all the artist that actually work hard in what they do. Cici deserves much better than what shes recieving from them. God got her back though! And he dont like ugly!! So BET will get what they have coming to them!!

    [Reply]

  18. ....

    i feel like that just throw in a bunch of songs and artists in a bowl and just pulled out anything

    [Reply]

  19. Aliyu

    Fuck The BET why put rasheeda

    [Reply]

  20. Aliyu

    FUCK The BET am not watching to much suckers

    [Reply]

  21. AGREED

    I agree. Ciara should of at least been nominated for something.

    [Reply]

  22. Blasian

    How in the Hell could they give Ciara a Nom and her single just came out a few weeks ago Dumb Dumbs

    [Reply]

  23. Ghetto Fab

    @Blasian

    I actually agree with you for once lol Eventhough you be going off on TGJ lol

    [Reply]

  24. Ciararider

    @blasian Listen you nincompoop. Not only is it obvious that BET is throwing shade at Ciara but Ciara has had songs come out.

    How is Beyonce Sweet Dreams nominated? that shit is old!

    Ciara had Work released in December in the US.
    She had Ride in April.

    They could of at least nominated her for Best Female R&B artists.

    BET is a joke.
    Not only that they didn’t even nominate Monica and how the hell are they going to nominate Justin Bieber?

    [Reply]

  25. joshhh

    i hope beyonce and monica win

    [Reply]

  26. joshhh

    i wanna hear who is hitting the stage

    [Reply]

  27. SMFH

    Wow this awards and network is bullshit.

    [Reply]

  28. Baron

    - I do agree that Monica and Sade should have been nominated but the 5 nominees in the Female R&B category are legitimate. Even Beyonce, who didn’t release an album in 2009 but who spent the entirety of the year on a tour that didn’t end until Feb 2010, not to mention the fact that she took home 6 Grammmys.

    - They should’ve just nixed the Female Hip-Hop Category

    - I agree that “Video Phone” is not deserving of Video of the Year but it does represent a pairing of two of the music industry’s most prominent women. BET is probably hoping that Gaga might make an appearance and raise the profile of the awards ceremony.

    Everything else looks legit, some of you guys could seriously use a chill pill.

    [Reply]

  29. Angel

    Um wtf? What is wrong with freaken bet? I just dont get it…yall are running the network down the drain! Fa real… Beyonce is OVERRATED PERIOD! I mean dame and yall forgot to mention Monica who can sing better than BEY!..ok? And even poor Ciara wasnt even mentioned the only one that was worth good on that list was melanie fiona! She can sing her ass off the rest of them nominated just the same artist! Such a shame im not watching! Nope!

    [Reply]

  30. Um no

    Listen i love Beyonce, I buy most of her music. HOWEVER. Why in the world is she nominated? Who cares who was on Video Phone, that doens’t change the fact that it is an awful song and the video is so horrible. Sweet dreams is nominated as well.

    Where is Monica? Where is SADE (in more categories)? And is Justin Bieber nominated for an award?

    Also i have been noticing how BET is always ignoring one particular artist. CIARA.

    BET is truly a horrible network.

    [Reply]

  31. Raciel Camargo

    Don’t know why Rihanna’s not nominated for Video of the Year with ‘Rude Boy’. It was #1 for 5 weeks. How many weeks was “Video Phone” #1? Exactly (PS. I still love you B. I just think you should not have been nominated in the category)

    [Reply]

  32. GangsterA

    Yeah beyonce haters stay mad and just cuse u didnt like video phone dosent mean a shit insted of hatin on bey go support ur girl cici

    [Reply]

  33. Rihanna

    Rihanna’s ‘Rude Boy’ isn’t nominated for Video of the Year?! Have y’all seen it? Damn.

    [Reply]

  34. Angel

    A chill pill! There are other artist who are just as talented as the one that were nominated like 1. monica 2. mariha carey 3. Ciara 4.Sean pual 5. rick ross 6. kid caddi or wahtever his name? 7. even Ms. Huston didnt get nominated! And the New boyz just had one single! We the viewers should get better and different artist, we should celebrate other artist not Beyonce and others every year! Just saying!

    [Reply]

  35. Meow

    1.why is monica on ‘best female rnb?”
    2. Why is Justin Beiber on the list?
    3. Where is Mariah Carey? will she ever get a BET nom.?
    4.B.O.B ? best Hip hop artist??
    5. Rasheeda?? lmao ok
    6. Why isn’t SADE on the list for best female rnb?
    7. Ester Dean? one hit wonder, much?

    BET has some serious re-evaluating to do

    [Reply]

  36. ADE STAN 4 CICI

    BET has officially shown they don’t like ciara either that or someone is out to get the girl, I just don’t understand why all this shade is being thrown at her. Lol at ghetto fab I totally agree with you they might as well nominated selena gomaz while their at it.

    [Reply]

  37. Meow

    1.where is monica at on ‘best female rnb?”
    2. Why is Justin Beiber on the list?
    3. Where is Mariah Carey? will she ever get a BET nom.?
    4.B.O.B ? best Hip hop artist??
    5. Rasheeda?? lmao ok “miss bubble gum” girl bye.
    6. Why isn’t SADE on the list for best female rnb?
    7. Ester Dean? one hit wonder, much?

    BET has some serious re-evaluating to do

    [Reply]

  38. Des

    Oh kay, BET awards has less credit than the Nickelodeon awards.

    [Reply]

  39. Ghetto Fab

    Its besides the fact that we didn’t like Video Phone. I would have rather them nominate Telephone. At least that song was a HIT. VIDEO PHONE wasn’t on any countdown anywhere. Did the song even chart?? I never heard it NOT ONCE on the radio. I did however hear it at a strip club lmao.

    They really dissed Monica who has a damn TV show on your horrid network. Why isn’t Monica nominated for best Female Artist?? She’s practically the only one that stayed true to the genre.

    I’m waiting for BET to say April fools and give the real nominations. I won’t hold my breath. Especially for a station so shitty as that. Death to BET!!! TV One all the way!

    [Reply]

  40. Bayarea

    Ok im really over the bet awards! Im not watching this shit again…it was the same shit last year! And *dead as hell* @ MONICA & SADE not being in the ‘best r&b female’ category sade had the biggest r&b album of the year…and monica spent 7 weeks @ #1 r&b billboard and had a #1 r&b album SMDH!

    [Reply]

  41. mississiy

    BEYONCE TAKE EM ALL!!!

    [Reply]

  42. drtash

    BET…BEYONCE’S ENTERTAINMENT TELEVISION!!!lmao. They know that if they didn’t invite her the show would flop bad, That’s why they have to give her awards every year, to make sure their awards show ratings don’t dip to an embarassingly low level.Best believe she’ll most definitely be performing AS USUAL. Poor BET….shame that the only way that awards show gets attention is by inviting her every year to perform and win awards, even when she doesn’t deserve it.lmfao. .

    [Reply]

  43. MIA

    I agree Monica has a great album and only two nominations. Bullshit is BET on Jay-z and B’s payroll?

    [Reply]

  44. Angel

    @Ghetto Fab Im with ya bet got some nerve! Its ok dow cause what goes around will come back! They have been doing this for a while now but whatever ..there missing out on good viewers!

    [Reply]

  45. GangsterA

    Video phone is a dance hit number one on dance/club charts and sixty something on bb 100 and when the album came out and with digtal download the song enterd the top 20 on hot 100 and its her 8 th single world wide

    [Reply]

  46. rhea20

    SUCKIEST BET AWARDS LIST EVER LIKE WTF! EPIC FAIL….I DUN THINK IMMA WATCH MAYBE DA RE-RUN AND I MIGHT NOT EVEN WATCH THE WHOLE THING…WELL I KNEW IT WUZ GUNNA SUCK CUZ THIS YEAR THERE WUZ NOT ALOT OF NEW GREAT MUSIC….WACK ASS LIST…SMH

    [Reply]

  47. Jiggga

    Jay-Z better going to win in all 6 categories!!!!

    [Reply]

  48. bass_man

    Justin Beiber gets a nomination, but not Monica?..

    [Reply]

  49. LMAO

    So true!!

    BET= Bullshit Entertainment Television
    BET= Beyonce Entertainment Television

    [Reply]

  50. Tweets Is Watching: Monica Fans Cry Foul, The Rest of the World Kanye Shrugs In Unison | [CRUNK + DISORDERLY]

    [...] READ THE ENTIRE LIST OF NOMINEES AT RAP-UP.COM [...]

  51. meeee

    Waccck! Well we already know ciara will most likely be hitting the stage cause she always seems to do that at the BET awards… at least once a show, bitches. Next years award show will be hers..! But she probably won’t win just like in 07

    [Reply]

  52. Deontae

    SMDH at these nominations. Not one of Ciara…she not even going to perform, even if she wanted to. BET, what did Ciara ever do to you…I thought we were over the damn 25 issue.

    [Reply]

  53. JD

    I really wanna kno why Beyonce got noms for videos and songs that flopped. Sweet Dreams is old, Video Phone is the most hated Beyonce video ever made. Many props to Jay Z though, hes great. But how did rasheeda and lil kim get nominated for best rap female? Kim hasnt even put any material out!!!! Ester dean? What!!!???! And we’re not saying Ride should have been nominated, but Love Sex Magic should have. That song was a worldwide hit, top 10 in every country including the US. I refuse to watch this tomfoolery. And Monica gets a #1 R&B album, Evertything To Me was #1 for 7 weeks and she ONLY gets viewers choice??? Im gonna stop now, Im getting upset.

    [Reply]

  54. max

    drake best male artist

    [Reply]

  55. PwncPrettyboi

    ThIS IS THA WACKEST I’V EVER SEEN !!!

    WhaT THA FUqq is JusTin Bieber, M.I, Cris Brown and, P square doIng on Here. Damn !!! Where is Rihhana, Gucci Mane, Jason Derulo. How bout Miss Keri baby, how bout, Iyaz. RUBBISH !!!!!!!!

    [Reply]

  56. lol

    what in the world is going on?….okay I like all the norminees bt where is monica, brandy, lil wayne, luda….so BET what u gnna do now? R u all gonna re do the list? Yall losing fans….lol funny how justin is on there bt maria carey has nt won shit yet.

    [Reply]

  57. Eboni

    uhhhhmm, NO ! wth ! Where is Jennifer hudson in this list for best R&B artist ! this sucks !!!!

    [Reply]

  58. tae

    wtf my fellow ciara fans stfu yall are sounding stupid she cant get nominated this year bcuz ride just came out some weeks ago the deadline is like the last week of march.she will get nominated next year.

    [Reply]

  59. Renan

    Rihanna go Winner the three *–*

    [Reply]

  60. Stan

    THIS IS STUPID WAT BET DID!! Justin bieber WAS ONLY NOMINATED BCUZ OF HIS CONNECTION WITH USHER~~N HOW INI THE WORLD IS DIDDYDIRTY MONEY PERFORMING THEY ARE WACK N HASNT HAD A HIT YET THEIR SPOT SHUDVE BEEN GIVEN TO MONICA!! BUT OF COURSE DIRTY MONEY IS CONEECTED TO DIDDY SO THAT XPLAINS THINGS IT IS RIDICULOUS HOW DOES RIHANNA GET NOMINATED FOR BEST FEMALE RNB ND NOT MONICA MONICA WENT NUMBER 1 ON THA RNB CHARTS FOR 7weeks N RIHANNA DID NOT GO NUMBER 1 ON THA RNB CHARTS BCUZ SHE DOES NOT REALLY SING RNB HER LATEST SINGLE WAS POP ND OBVIOUSLY NOT RNB SO IT IS STUPID WAT BET DID THEY R RIDICULOUS~~~MONICA IS A REAL RNB SINGER SHE DID HER THING ON EVERYTHING TO ME THEREFORE SHE SHUDVE BEEN NOMINATED FOR BAYED TRUE TO WHAT THEY ARE I AM DISAPpOINTED… HOW IN THA WORLD IS JUSTIN BIEBER NOMINATED??????????THAT IS RIDICULOUS!!!!!

    [Reply]

  61. noclue

    why is drake not a best new artist nominee?

    [Reply]

  62. Peace Brotha

    I see my son MI on d nomination of best international act.Better bring dat ish home! 9ja 4lyf. Follow me wiv tweet @peacefella

    [Reply]

  63. The Young Kingz Daily 2.0 » Blog Archive » Jay-Z Leads 2010 BET Awards Nominations

    [...] at Rap-Up Share & [...]

  64. baey

    @PwncPrettyboi, just incase you’re wondering P Square and M.I are international artists so shut the hell up and stop making stupid comments.

    [Reply]

  65. Sucka4luv143

    I think I am going to start a war with this one: (this is my opinion, we are all entitled to them)

    Best Female R&B Artist: Winner – Mary J. Blige/Alicia Keys
    I feel sorry for Melanie Fiona, although she is musically better then majority on the list, because she is going up against the masses on this one. She has my vote.
    To be all honest with you, yes, Beyonce shouldn’t be in that catergory. Who cares if she was on tour all of last year. She didn’t drop anything new! Rihanna… where to begin with that… (1)CD sales=Horrible (2)Tour=Horrible thus far (3)Her=Horrible!

    Best Male R&B Artist: Winner – Trey Songz/Maxwell
    Looking at this list is a no brainer. Trey Songz is having a hell of a year. Maxwell is well in the running. Although Usher returned this year (YES THIS YEAR), he is no longer up to par with the competition. Raheem and Chris need to just sit down. Chris’ sales=horrible (like his ex) Raheem (who’s that)

    Best Female Hip-Hop Artist: Winner – Trina
    Why the hell is Ester Dean Nom?!?! Drop it Low=One hit wonder! Okay she produces music, who cares?! Lil Kim and Rasheeda, PLEASE GRACE UP WITH A SINGLE?! LIKE WHY THE HELL ARE THE EVEN ON THIS LIST??? Last but not LEAST, NICKI FAKE-IT MINAJ, This trick is horrible! She has only had 1 single and where the hell has it gone?!?! She is a featured Artist and nothing more, **PREDICTION – HER CD WILL FLOP**

    Best Male Hip-Hop Artist: Winner – Ludacris/Jay-Z
    This was Luda’s year along with Jay. If it wasn’t for Jay’s New York being played over and over again, he wouldn’t be deserving on this list. Fab, Drake, BoB??? Drake really needs to stop being featured… he is becoming like his sister (Nicki) a Featured Artist.

    Best New Artist: Winner – Melanie Fiona
    Melanie is most deserving if anything. Justin Bieber has no right being nominated, PERIOD! This is a hip-hop/R&B award show! Justin is POP! Aside from BedRock, what has Young Money done?! Who cares if they are backed by one of the hottest rappers out, Wayne?

    As you can get the picture this is how i think things are going to pan out… THE SHOW IS LOSING ITS MOMENTUM AND BECOMING WATERED DOWN.

    Lastly, Ciara, although just like Rihanna, her CD was a commercial FLOP! Single after Single, NOTHING! I like CICI and all but BET was actually okay with not nominating her.

    [Reply]

  66. Jay-Z on Top With 5 BET Award Nominations 2010 | Mad Hot Hip Hop

    [...] By rap-up.com: [...]

  67. Christopher Valentine

    I LOVE BEYONCE……but she should not have been nominated for anything from her sasha fierce album…SO 2009!!!!!!! she should not win best r&b female because she won last year for her sasha fierce album….has she released another one since…NO! let some of these other WELL DESERVED artist have the spotlight..it’s only fair. see ya next year B…hope she doesnt win anything..shes has enough awards!

    [Reply]

  68. Christopher Valentine

    Rihanna or Alicia should DEF. take home best female r&b artist. Alicias album ROCKS…SO DOES RIHANNA’S!!! RUDE BOY is the jam of the year….NO DOUBT!!!! SHE SNAPPED

    [Reply]

  69. Christopher Valentine

    IF BEYONCE WINS AN AWARD IM GOING TO SCREAM…..IVE HEARD ENOUGH OF HER UNTIL 2011!!! LMAO THEN ILL BE READY TO JAM TO HER CUTS!!! BUT 4 NOW B..JUST TAKE A BREATHER PLEASE!!!!

    [Reply]

  70. g3

    u kno what BET is terrible i have too much to say about this list what ashame smh

    [Reply]

  71. lol umm..

    Justin Bieber got a nomination b/c all of his lil teeny boppers will watch that show just for a glimpse of him. Justin Bieber is the BIGGEST pop star in the world right now next to Gaga.. Beyonce’ be damned.

    @Sucka4luv143 … I agree with most of everything you said except for your comments on the following..

    Best Female:
    I think this will go to Beyonce’ simply because it is Beyonce’ and she usually wins or Mary J Blige. Alicia Keys has struggled this year singles wise. If she wins, it will be somewhat of a surprise. Although her album is not a flop in my opinion, she has received a lot of negative press, has had poor performances during this era, has had not even a Top 20 hit on Billboard on her own feet (her album owes much of its success to the song she was featured on with Jay-Z, as she rode that for a long while since her first single failed to make an impression, and her second single followed this same fate), and a lot of this has seemed to overshadow or cloud many people’s opinions about her album (although it is still platinum in the US!).

    Best Male..
    I think this is going to Trey no doubt, simply because he has had the most exposure.. LAST YEAR. I disagree with Usher not being ‘up to par’. When you are looking at sales and chart positions, he is killing his competition. He has 4 songs on Billboard’s Hot R&B chart right now… Three of them are in the top ten, he is said to return to #1 on Hot 100 with OMG next week, his album is proving to be very solid.. since it’s release however many weeks ago it’s remained in the top 10, and Soundscan has charted it at #5 so far as sales continue to come in which means it is up from last week. Also, if you look at mediabase’s reports… he has sold more than 200 million in airplay. In short, Usher has already gone gold within the first month of his release and should be platinum not too soon after — something that it took Trey Songz nearly a year and a half to do (go gold that is, is he platinum yet?). Chris Brown, though at a bump in his career, it is not dead by any means. He’s still selling out sold out concerts — when he’s ready to come back, he too will make a splash. Maxwell, I think of all the people, is truly deserving as he is the ONLY artist listed here who solely makes R&B music. With that said, I hope BET gives it to him.

    Best Female Hip Hop Artist..
    I think this will go to Nicki Minaj. Simply because Nicki has more momentum than Trina, and more of a buzz. Trina has basically been obscure with her singles, while Nicki has been everywhere.

    [Reply]

  72. linah

    WTF is Justin Bebeir doing on the new artist list why dont they just nominate Miley Cyrus too. Just because he is linked to Usher wow BET just lost my respect

    [Reply]

  73. IK TRIPZ

    MI and p-square..from Nigeria…has wat it takes to get this award…wat do u think…?

    [Reply]

  74. IK TRIPZ

    BET ur chioce is the best…

    [Reply]

  75. BA Mami

    Ester Dean is R&B not Hip Hop she shoulda been nominated in the Female R&B, Best Collabo, or Viewers Choice not Hip Hop that lets you know BET is wack as hell cant even put the artist in their right category.

    But congrats to E.Dean, Monica,Drake, Nicki, Trey, Maxwell and Young Money.

    [Reply]

  76. Phoenix_Wright

    Glad Monica got into viewers choice, but damn what about best female r&b???
    Usher with 1 nomination? eh at at least they ain’t forget him.
    Where is Mariah Carey?
    Whitney Houston?
    Robin Thicke?
    the list goes on

    Then you got Lil Kim and Rasheeda nominated when they ain’t have crap out.

    What I don’t like about BET is they suck some of these artist soo much. Jay-z, I guess he can have 5 nominations cause blue print 3 was nice and it came out last year. But then you got Beyonce who gets nominated off of video phone which didn’t chart high at all, it flopped. w/e though I will still be watching

    [Reply]

  77. Phoenix_Wright

    agrees with Christopher Valentine

    [Reply]

  78. hurt

    i jus read da list and… well let me make this quick…

    1. Video Phone… Video of the year???? ( not being a hater cuz trust i love bey but really)
    2. WHY ISNT MONICA NOMINATED FOR BEST RNB FEMALE
    3. Justin Bieber… really???

    @ Blasian… pleeze u (and bey) go somewhere and take a break

    [Reply]

  79. bladerunin

    Ok I’m a big Beyonce fan, but she shouldn’t have been nominated this year i mean she has had album out since 2008 and Monica had the no.1 r&b single and album but typical BET that’s why don’t watch. Why isn’t B.o.B nominated for best new artist?

    [Reply]

  80. Brighteyeshazel

    MONICA should have been nominated for best female r&b…they did her wrong but she was on the show called in and was humble as ever been appreciative for what she did get nominated for. Rhianna and Beyonce should not have been nominated for that category, especially Rhianna what have she done and she clearly not r&b. Monica is strictly r&B and her fans are not happy with that…she also had a number one show on your wack station. Keep your head up Mo because maybe God is preparing you for a big award a GRAMMY….your fans will continue to support you….ughhh im upset.

    [Reply]

  81. erica gurl

    @Sucka4luv143… rihanna hater much…lets not talk about her PLATINUM album or her 5 weeks #1 hit single, or her WORLDWIDE TOUR… don’t be mad get glad :)

    [Reply]

  82. daone

    I WANT BE WATCHIN!!! bet caters to the same people and WHY MUST THEY ALWAYS LEAVE CIARA OUT!!??? BET STANDS FOR BEYONCES ENTERTAINMENT TELEVISION smh why bet why why why dam dam dam dam

    [Reply]

  83. sandza101

    i thought love sex magic wasnt nominated last year because justin is white lol………….clearly colour has nothing to do with it, BET is just hatin on Ciara, love sex magic should have got a nomination there somewhere!!!!!!!! im not sure why rude boy isnt nominated???? and beyonce??? if she wins i dont know wat il do,lol…..chris brown??? is this how they show sympathy…. alicia should take home best female artist……next year the award best go to ciara, her album promises to be FIRE!!!!!!!!

    [Reply]

  84. brian

    The reason Lil’ Kim is nominated is because she had the video for “Download” featuring T-Pain. She deserves to win anyway, her ONE single did better than all of Trina & Nicki Minaj’s singles they have put out. Check Billboard for the FACTS!!!!!

    [Reply]

  85. BowChickaWahWah

    Fuuuuucking DEAD @ this whole post AND the comments! This was a good read. And LMFAO @ Rasheeda being nominated. Who the hell is that?! Is she local?

    [Reply]

  86. LUIS

    im only voting for one artist thats RASHEEDA SHE IS THE TRUTH FUCK FAKE ASS NIKKI MINAJ!!!!!!!!!

    [Reply]

  87. Udulife

    Yo yo its our boi M.i….Pure lyrics…trust boiz now..its 9ja..Psquare..dose boiz aint smiling when on stage..1 duty iz to make err1 go smiling instead!

    [Reply]

  88. myaB

    Fuck Nicki Minaj-she is straight bullshit-just fake

    [Reply]

  89. bodacious

    BET NEEDS TO GO BACK TO THE DRAWING BOARD , AND SIT DOWN AND REDO THE WHOLE DARN LIST. IF THEY ARE GOING ON SALES AND TOP MUSIC THAT HAS ACHIEVED THINGS THIS YEAR EVERY ONE KNOWS THAT SALES AND ACCOMLLISHMENTS DO COUNT. AND RUDE BOY SHOYLD HAVE BEEN ON THE SCREWED UP LIST BECAUSE IT ACHIEVED TWO GREAT THINGS,,MADE RIHANNA HAVE THE MOST TOP#1 SINCE 2000,,,,,,, BEST ON RHYTHMIC WITH #7 AND THAT WAS THE HIGHEST AND SHES TIED WITH MADONNA ON THAT ,,,AND MONICE SHOULD HAVE BEEN NOMINATED MORE AND CIARA WAS GOOD ENOUGH TO BE AN THE LIST THATS JUST NOT FAIR BET,,,,,PEOPLE ARE LOSING RESPECT FOR YOUR MIXED UP WAY OF THINKING HER LATELY.

    [Reply]

  90. true talk

    wat the heal is video phone doing in this list thats one of the worst videos bee has ever done …maybe bcos gaga is on it…..Rihanna deserves hers cos run this town was good and hard was good too.

    [Reply]

  91. chris

    WTF NO CIARA!!!!
    IM SOO DISUSTED WITH BET NOW!
    WTF BEYONCE NOMINATED FOR VIDEO PHONE,,, THE SINGLE WENT NO WHEREE!!!
    UGHHHHH SOOOOOO DONE WITH BET!

    [Reply]

  92. david

    this list is so fucked up where is ciara??

    [Reply]

  93. pig

    i kno dats kno best female they pick beyonce every year dats kno comption for female hip hop its da badest chick trina.

    [Reply]

  94. Confused

    I must admit, I’m a little surprised at this list. I would expect this from American Music Award etc, but really? This is the station that is supposed to support our black artists who have a hard enough time being nominated at other award shows. Monica, and Ciara should have been nominated. I’m tired of seeing ppl like Anthony Hamilton, Sade, India Airee get overlooked on this award show. Beyonce and Jay Z are like the Denzel and Halle of music let’s get some Don Cheadles, and Angela Bassetts a chance. All I can do is hope that we can do better. Out of this list I hope Melanie Fiona, Alicia Keys, Ludacris and Trey Songz walk away with something because they deserve it. Mary J and Beyonce ( I love them both) have won enough awards, its time to share the glory especially to more deserving artists this year.

    [Reply]

  95. double c

    two things F’ BET and Ifunaya nigeria stand up (P-Square)

    [Reply]

  96. H.C.

    My predictions:
    Best Female R&B Artist
    Beyoncé
    Mary J. Blige (Might win)
    Melanie Fiona (Will win)
    Alicia Keys (I hope not)
    Rihanna (I hope not)

    Best Male R&B Artist
    Chris Brown (Won’t win)
    Raheem DeVaughn
    Maxwell
    Trey Songz (Will win)
    Usher (Might win)

    Best Female Hip-Hop Artist
    Ester Dean
    Lil’ Kim
    Nicki Minaj (Will win)
    Rasheeda
    Trina (Might win)

    Best Male Hip-Hop Artist
    B.o.B
    Drake (Will win)
    Fabolous
    Jay-Z
    Ludacris (Might win)

    Best New Artist
    Justin Bieber (Will win)
    Melanie Fiona (Might win)
    Nicki Minaj
    Wale
    Young Money

    Best Group
    Black Eyed Peas (Hope not)
    Clipse
    Diddy-Dirty Money (Might win)
    New Boyz (Will win)
    Young Money

    Best Collaboration
    Beyoncé f/ Lady Gaga – “Video Phone”
    B.o.B f/ Bruno Mars – “Nothin’ on You”
    Drake & Trey Songz – “Successful”
    Drake f/ Lil Wayne, Kanye West & Eminem – “Forever” (Might win)
    Jay-Z & Alicia Keys – “Empire State of Mind” (Will win)
    Trey Songz f/ Fabolous – “Say Aah”

    Video Director of the Year
    Benny Boom (Will win)
    Gil Green
    Anthony Mandler
    Chris Robinson
    Hype Williams (Might win)

    Video of the Year
    Beyoncé f/ Lady Gaga – “Video Phone”
    B.o.B f/ Bruno Mars – “Nothin’ on You”
    Melanie Fiona – “It Kills Me”
    Jay-Z & Alicia Keys – “Empire State of Mind” (Will win)
    Jay-Z, Rihanna & Kanye West – “Run This Town” (Might win)

    Viewer’s Choice
    Beyoncé – “Sweet Dreams”
    Jay-Z & Alicia Keys – “Empire State of Mind”
    Monica – “Everything to Me”
    Rihanna f/ Young Jeezy – “Hard” (I hope not)
    Trey Songz f/ Fabolous – “Say Aah” (Will win)
    Young Money (Lil Wayne, Gudda Gudda, Nicki Minaj, Jae Millz, Drake, Tyga) f/ Lloyd – “Bedrock” (Might win)

    [Reply]

  97. babeshazzey

    First of all y’all askin y justin has been nominated wen he is not black,well l dont c that as a major problem.i think the major prob is y is he nominated in the same category wiv a group(Young Money),l mean that’s not fair!Rihanna,l thot her rude boy vid deservd to b nominated.Some of the people who hve bn nominted we all knw whch category they r goin to win.My conclusion,BET AWARDS 2010 PREDICTABLE AND NOT FAIR!

    [Reply]

  98. Brenda

    cmon, justin may not be black but his whole team is filled wit black pple….and all his collabos hav been wit black pple, plus he is usher’s boy isnt he?
    y should rihanna be nominated? pls d chic aint black!!!

    [Reply]

  99. Bennielady

    OMG!!!!! i CAN’T BELIEVE JUSTIN BIBER IS EVEN NOMINATED, HIS POP lADY GAAG AND BEYONCE IS POP NOT BLACK MUSIC. SWEET DREAMS LOOOOOL…

    [Reply]

  100. ashya

    Why do we have the same people winning the awards every year? Why tune in to see the same people? BET has done a great job of projecting an image of dumb, promiscuous, criminals to the world in the form of elite black entertainers. I haven’t watched any black award shows in years for this reason. The talented actors, singers, positive rappers have been deleted so we can train our youth to be dumb promiscuous criminals. It is amazing that the religious leaders in the communities across the country have absolutely nothing to say about the negative images that are constantly portrayed to our youth and around the world. I guess this is part of the new world order in which black people are not really included. Are there any nice countries around the world where the majority of the citizens are black? Oprah did a show on great country’s to live in around the world and there was not a country of color (black people) included. It is disappointed to see that instead of moving forward we are moving backwards. I cannot believe it is actually KOOL (this is not a typo) to call each other Nigga, B**ch, a Hoe and these so called elite celebrities actually take a check for doing it. I do not think our ancestors would be happy to know that their hard work was for nothing because this network and these so called elite stars are not what they appear to be and they have signed on to keep our race at the very bottom. Start reading people watch as little TV as possible, for music listen to nothing made after the 1980′s except for a select few (you cannot go wrong with jazz, and classical music). Maybe we can help rebuild Haiti so we can have a strong, positive black nation to go to because the elite black Americans and black networks have definitely sold out to that evil pyramid on the back of the one dollar bill. Notice how many of them will actually have the nerve to thank God when they accept their award (what a joke).

    [Reply]

  101. max

    honestly, i think that alicia keys will win best female…since the award show is in june, her new single “unthinkable”, which is already at number one for the second week on the r&b charts, will continue to stay at number one and even rise up on the hot 100 chart, which it rapidly is. it went from 46 to 35 this week, and it keeps getting higher up on itunes. by june, i feel the single will have made a huge impact on her chances.
    i personally love the song, and many music lovers, not even alicia keys fans, dig the song a lot. I hope she wins, bc beyonce and rihanna can go suck it. overrated and over appreciated.
    i want the talent to win, not the lack of clothing

    [Reply]

  102. Dijon Perkins

    Why is Beyonce still being nominated for awards I thought she was on break, appearantly not. Alicia keyes and Mary J. blige deserve the award for best female artist.

    [Reply]

  103. Morgan

    Can somebody tell me what the hell Ciara did in the past year that has the masses on this board adamantly agreeing she was snubbed? Cuz, last time I checked, she didn’t sell shit and all her singles flopped. And what makes her a better nominee than Rhianna (who actually put out hits)? Ya’ll are kinda ri-goddamn-diculous.

    [Reply]

  104. evans opoku boakye

    best international act is kojo antwi….

    [Reply]

  105. evans opoku boakye

    young money all the way…………..and jay z move out cuz drake will beat you.hahahahahaha

    [Reply]

  106. naa ayeley

    bet is so damn predictable

    [Reply]

  107. Kwesi Boateng

    Dis is music musclemania ma verse is on steriods. U feel me thus a luda shit da best

    [Reply]

  108. Kwesi Boateng

    Yeah i stay high on da purple lyk a aladin

    [Reply]

  109. Kwesi Boateng

    Yeah i stay high on da purple lyk a aladin, luda

    [Reply]

  110. Vanessa McMurry

    Well first of all Don’t hate on Rasheeda cus the girl is bad she can rap people just sleep on her music and need to wake the hell up listen to some of her music she the truth and people just need to hear some new shit not all that stupid shit Rasheeda is a Mafukn beast so sit on that shit Love you Rasheeda what’s your sayn Let Your Haterz Be your Motivaterz

    [Reply]

  111. Vanessa McMurry

    I can’t stand people that judge people b4 you get to know a person RASHEEDA is the shit listen to her music it will change ya mind the girl got heat

    [Reply]

  112. Clement Holy Akyea

    watzap wid ciara n ricky ross no nominations 4 DEM. Jay Z al d way but its tym he got 2 b a lil christian……………. best international act we giv it 2 KOJO ANTWI……………

    [Reply]

  113. ANDRE

    BEST FEMALE HIP HOP ARTIST ….SHOULD TRULY GO TO TRINA…HANDS DOWN…THE OTHER LADYS ARE SURE DOPE BUT TRINA IS WELL DUE THIS AWARD FOR SOME TIME NOW….SHES BEEN RELEVENT TO THE GAME AND SHES A DOPE FEMALE….GIVE PROPS WHERE THERE DUE!!!!!!!!!!!!!!1

    [Reply]

  114. shaddy

    yo i think that the best collaboration should go to drake’s forever and the best new group to young money mayne they are keepin the game for real mayne

    [Reply]

  115. SEXY HATER

    WHAT THE HELL HAHAHAHA JUST FELT LIKE SAYIN THIS

    [Reply]

  116. Trice

    This is a trip. BET is not portraying all of its top artist right.

    Monica should diffinitely in in the top female category.

    BET makes these shows to please certain ARTIST.
    I am talking about Jay Z and Beyonce’.

    Monica has made a tremendous Album.
    Drake and Lil Wayne are fire!
    Maxwell came out with a bang.

    But this real convo I’m tryin to speak on is Monica. She is an incredible artist and BET for the past Years of her Career has not owned up to it.

    I admit. I do not watch BET like I use to. I rarely tune in at all. I only here about it from family members who watch it.

    But it is a fact that BET has not given Monica the props that she has earned for the past few years.

    Monica, love you girl. You are the WINNER.

    [Reply]

  117. Cure Slabit

    Cure Slabit…

    [...]Rap-Up.com || Jay-Z Leads BET Awards 2010 Nominations[...]…

Leave a Reply