New Music: Keri Hilson – ‘Pretty Girl Rock’

Pretty Girl Rock

After debuting her new single “Pretty Girl Rock” live at last week’s Beats by Dr. Dre event in New York City, Keri Hilson is feelin’ herself on the freshly released studio version of the track. Produced by Ne-Yo and Chuck Harmony, the song is an exploration of self-love, with the blonde Keri-lyn Hilson telling the naysayers to quit the hatin’ just because she’s a pretty chick.

“My name is Keri, I’m so very fly/ Oh my, it’s a little bit scary/ Boys wanna marry, looking at my derrière/ You could stare, but if you touch it, I’mma bury,” she sings on the track from her sophomore album No Boys Allowed.

Miss Keri described the song during a recent Ustream session. “It’s not meant to be a vain record. I want everybody to feel like they can do the ‘Pretty Girl Rock,’” she explained. “It’s like the hair brush in the mirror, don’t hate me ’cause I’m beautiful, ’cause you are. Everybody is beautiful. I want everyone to be able to sing that record.”

Heed her advice and bop your head to the bright tune below.

Keri Hilson – “Pretty Girl Rock”

Audio via Billboard



You can leave a response, or trackback from your own site.

 

97 Comments

  1. rhea

    i DO NOT LIKE KERI WHATSOEVER..buh i gotta give her dis one…i kinda like da song :/…O___O

    [Reply]

  2. I LIKE IT

    this song is hot! i like that she always writes her music for OTHER PEOPLE as well as herself! I LOVE THAT WOMAN! haha

    [Reply]

  3. Bey Stan (don't hate or I'll drag your ass)

    Ms Keri baby. I like the song. Kinda hot

    [Reply]

  4. meme

    lol. chile this lame bi*ch 2 seconds is over. She better thank NeYo Kanye and Wayne helping get those hits (which still didnt crack the top 10). She will never be a rihanna or beyonce.

    [Reply]

  5. d

    Lame!! What the hell? Grow up!! How old r u? Like 40 LOL peps your age doing the pretty girl rock they rocking in chair in a nursing home

    [Reply]

  6. *The ENERGY to RETURN THE FAVOR*

    @meme Clearly your an idiot…..”KYD” went past the top 10 and earned her a grammy nod….And who wants to be Rihanna or Beyonce’ but them?…Like why do dummies like you compare people???….Get a life bruh

    [Reply]

  7. Yan

    This shit is good! HIT!

    [Reply]

  8. haha

    OH GOD! here comes the same haters that stalk keri’s post every time. its just a song for goodness sake! i bet the same people talkin shit look like shit!

    [Reply]

  9. Here4BeyNCi

    WTF? GWERL, are you serious? This sound like some kidz bop disney shit. This is wack. That’s all I’m gonna say…*continues to sip out of my Dereon mug*

    [Reply]

  10. Carmello

    Not feeling this, no possible way it will grow on me. This is annoying.

    So tacky. Sorry.

    [Reply]

  11. *The ENERGY to RETURN THE FAVOR*

    @haha I agree…Isn’t that funny?

    LOL….

    [Reply]

  12. ...

    she’ll never be a rihanna or beyonce because she actually writes her own music instead of stealing credits or acting like a puppet, but that’s neither here nor there.

    i actually like this a lot more than her first single (which was WAY too “knocks you down”).

    [Reply]

  13. queenbeyonce10

    Sorry but I prefer to listen to ciara. Ciara is more interesting at the moment.

    This is wack.

    [Reply]

  14. GQ

    this shyt goessssss i swear keri did it and to me knock you down would have been a hit and turnin me onn without the features i swear too many haterz KERI DO THE DAMN THING

    [Reply]

  15. carl

    It’s not gonna get her to wear she needs to be>>>>>>

    [Reply]

  16. GREAT SONG!

    Why can’t people just comment on the damn song? Why does irrelevant shit always have to get brought up? and stupid comparisons? THE SONG IS COOL! Nothing else matters. (:

    [Reply]

  17. CIARADABESS

    WTH was this!

    [Reply]

  18. CIARADABESS

    HORRIBLE!

    [Reply]

  19. X

    the ciara fans prove time and time again how immature they are. they are constantly putting down other artists to make themselves feel better. Grow up!

    [Reply]

  20. MkB7bBy

    Love iit…!!!!
    !*Miss Keri Babyy*!

    [Reply]

  21. Excited

    Love how people keep talking about Keri writing songs yet only one of the songs on her first album were co-written by her. LOLs. Ri and Beyonce are big artists so people flock to write songs for them.

    [Reply]

  22. momo

    some poeple have no life i love all three artist n support them all…the songs good nice beat cool lyrics :) keep going keri

    [Reply]

  23. JD

    I think its kinda cool…I dont see anything wrong with it.

    [Reply]

  24. Ha

    @x uhm it’s bey and rhi stans on here u can tell from the names so stfu bout Ciara stans. We ain’t interested

    [Reply]

  25. JD

    @X
    im a ciara stan but i like keri too. i dont see why ppl keep doggin keri i think she’s talented forreal

    [Reply]

  26. my opinion

    I like Keri but this song is horrible and the direction she going in lately with the hair and cloths not making her look good at all. She needs to go back to being who she was when she came out and not what she think she should be to gain attention.

    [Reply]

  27. anonymous

    Good song, but I don’t hear this playing hard @ radio! nice effort Keri! I like that your working in your own lane and doing your own thing — can’t nobody take that away from you!

    [Reply]

  28. Jae Doe

    i luv dis jam here! U aint gotta like the appearance of an artist…good music is jus wat it is good music! Yall quit bein SIMPLE!

    [Reply]

  29. rightnow

    This song is catchy, not the best thing ever, but fun and I’ll remain a Keri fan, I have nothing against Ciara, but I must say that recently I’ve noticed how annoying Ciara fan can be. They have to be the most unrealistic immature culty bunch of folks I’ve have the displeasure of reading comments from. Everything she does it Platinum and Gold at the same time to these fool. Shes been doing some interesting stuff lately, but people please, lets me reasonable, shes no where close to the best thing in the world, not saying Keri is either, but at the very least she can write music. About the only thing Ciara is great at is dancing.

    [Reply]

  30. nookie

    its alrite..very catchy.. i love ciara to death bt im nt goin to diss keri cz dey dnt get alone..grow up folks long as they putin good music out. GET IT KERI.. GET IT CI CI!!

    [Reply]

  31. MB92

    I Really like it lol

    [Reply]

  32. Max

    i’m not feeling this song… :(

    [Reply]

  33. Will

    This song is a definate Top 10 hit for sure. This will do very well on Billbaord hot 100. it doesnt matter who doesnt like it cause the song is a HIT! Haters who dont like keri i know yall mad now lol.

    [Reply]

  34. Top 10 hit

    This is a tune thats gonna get a lot of play on the radio its very catchy. Keri im feelin this right here.

    [Reply]

  35. WhatTheF

    Pretty Girl Flop

    [Reply]

  36. Dont hate her cause shes Beautiful

    YESSSS KERI YESSS this is what im talking about. This song is banginn the beat goes hard and the melody is so catchy. Its a HIT!!!

    [Reply]

  37. Oh so u mad again???

    @WhatTheF I know your mad u stay heavy on the blogs hatin on every artist smfh. The sad reality of your life.

    [Reply]

  38. Just the way it is

    This song will slay the charts while ciara’s Speechless and Gimme That stay in the back burner lol.

    [Reply]

  39. Christian

    @WhatTheF, You call everyone a flop but I also know you’re a Shontelle fan. What did u think of her first week sales? Your favorite word comes to mind.

    [Reply]

  40. Maya

    the song is cool.. left me a bit underwhelmed!!

    [Reply]

  41. justin

    l0ol @ the mad Ciara STANS anyways This is a song now! Much better than breaking point I can see this bein the hit

    [Reply]

  42. aye

    “Breaking Point” isnt the best song but it sure is a decent urban single. But this right here “Pretty Girl Rock” will be a top 20 Billboard Hot 100 single for sure. Please believe it!

    [Reply]

  43. ponyo

    every star has thier own fan base that will ride or die for them…anyways why black women always fightin ….nicki and kim now keri and cici….

    [Reply]

  44. sagb

    kinda boring..but its better than breaking point!!

    [Reply]

  45. ponyo

    i don’t like this song….

    [Reply]

  46. Kyle

    ehhhhh I love Keri and all but this song is super cheesy to me. The subject matter would better suit a younger artist like KeKe Palmer or Tiffany Evans. I actually prefer “Breaking Point” over this song and it’s a shame that they are already pretending like that song didn’t even happen. I like everything on her debut album more than this. Regardless I will still be buying the new album.

    [Reply]

  47. Kyle

    …In response to Rightnow’s comment, I agree 100%. I am a hardcore Ciara fan, but all the other Ciara fans come off really ridiculous with their comments. I don’t know if age has anything to do with it because it seems like some people who comment on these posts are like 12 or 13; but putting Ciara or any other artist that high on a pedestal and claiming they are better than everyone else is quite unreasonable. Isn’t it OK to be a fan of Ciara AND Keri?

    [Reply]

  48. mindgames

    BITCH ASS HATERS ARE PRESSED YET AGAIN LOLLLLLLLLL

    get lives

    [Reply]

  49. Give it up

    The Haters r praying for Keri to go away im sorry but that wont happen u will be pressed for the rest of your lives. Get with it or get lost. This song is gonna kill the charts. Oh lets do ittttt (Waka Flocka Voice)

    [Reply]

  50. Straight Heat

    By listening to this song only once i know this song is a smash hit. Radio is gonna be playing this song globally.

    [Reply]

  51. Laughing at u lames

    i am so gonna laugh at these haters when this song enters the Top 10 on billboard Hot 100.

    [Reply]

  52. Deontae

    I kinda love this song, and I am a Ciara fan.. I have replayed this song…so I don’t know what my team is listening because this song is catchy

    [Reply]

  53. sophie

    I think the song while not awful, sounds like mixtape/buzz single material

    [Reply]

  54. young$$MOVEMENT;

    way better than the first single.

    [Reply]

  55. Hm

    Stop the damn comparisons. Keri is her own artist just like Ciara. Pretty Girl Rock is dope and most of y’all hating have a very invalid reason to do so. Yes Breaking Point was a grower for most people but it’s a great song. Pretty Girl Rock will be ate up on the Billboard Hot 100 & the clubs. Don’t hate Keri cause she is beautiful :)

    [Reply]

  56. RADIOSMART

    This song is dope. She’s smart this single is super radio friendly & I’m more than sure her next single will be a club banger. & I don’t like all the comparisons. We all have our faves but let’s focus on THIS song without bringing up others.

    [Reply]

  57. GadyLaga

    nice song to put on an album, but it’s not that much of a single.

    [Reply]

  58. K.K.

    Nothing special in this track.

    [Reply]

  59. TheeShawtyLego

    YEA I ALREADY GOT THAT SON OF A BITCH STUCK IN HEAD smh…this track is hot…screw all the ignorance who don’t believe in Keri Hilson’s movement.AND WHO SAID SHE DON’T WRITE HER OWN MUSIC!? LOL SHE WROTE SONGS FOR YA FAV SINGER! (ciara) I DON’T HATE ON CIARA AT ALL CAZ SHE’S DOPE…BUT I RIDE OR DIE FOR KERI…KERIFAN TILL THE DEATH OF ME…fuck all yall twitter gangs all yall wack as hell…im isolated from everyone even kerikrew…yall twitgangs be wasting time! I’ma keep supporting keri my own way!

    [Reply]

  60. Mitch

    She’s copied rihannas rude boy hair

    [Reply]

  61. ghie

    love keri………….
    good song’s :)

    [Reply]

  62. ccc1990

    At first I thought this was an ok, catchy song.
    But then I heard you sample GHOST-TOWN DJ’S.
    Ne-yo, Chuck Harmony & Keri – WHY THE FUCK DID YOU WASTE A SAMPLE OF GHOST-TOWN DJ’S ON a cheesy generic pop single like this, and on top of that use it just for the bridge and end. Your production skills are shit. #LOST A FAN

    [Reply]

  63. ccc1990

    GHOST-TOWN DJ’S

    [Reply]

  64. ccc1990

    Anyone else notice the rip for the bridge & end?
    GHOSTTOWN DJ’S! Anybody?

    [Reply]

  65. A Realist

    Move along everyone. Nothing to see here.

    [Reply]

  66. Its 2 Easy

    Lmao at these pressed Haters. keri is defeating yall easilyy. its too easy lol. This song is gonna slay your favs on billboard and u know it. stay mad or accept it.

    [Reply]

  67. Yeah Ok U mad!

    Yall said Ghosttown Dj’s lmao r u serious? The beat at the beggining of My Boo is not even the same as in Pretty Girl Rock. I swear yall try to nit pick everything Keri Hilson puts out and compare it. So pathetic smfh.

    [Reply]

  68. Jealousy is the ugliest trait

    These haters have way too much time on there hands hating on someone who is living there dream yall are so sad i swear.

    [Reply]

  69. Sly B.

    hmmm…. aint feeling it.
    and this look seems like a willow knock off !

    [Reply]

  70. AJ

    ehh i aint feeling this new junk she tryna put out. this sounds Disney channel-ish. it aint a hard comeback at all

    [Reply]

  71. nice

    i agree with @radiosmart 100%

    [Reply]

  72. Miss Lady

    its ok meme we luv our haterz

    [Reply]

  73. eurogirl

    what the fuck is this…..nahhh

    [Reply]

  74. Lames

    The haters def made this post the #1 post on rap-up. Fukin dumbasses lol

    [Reply]

  75. Robert

    ths song is stupid fresh . . . i luv it!!!! do tha damn thang keri

    [Reply]

  76. Fan Ov A Fan

    fukin love her and rihanna!!!!
    this songs DOPE

    [Reply]

  77. ayototz

    this song is the ish

    very fresh original swag filled and catchy
    i love this babe

    [Reply]

  78. kingssss

    WHAT IS THIS???? nahhhhh give up chick.u better consider doin somethin else. music aint what u do the best. keep writin songs for the other chicks. it’s enough to help u pay ur rent…pretty girl suck

    [Reply]

  79. Tones

    It’s aight, I’ll probably like it more if I listen to it more, but Pretty Girl Swag by Ciara is still better,

    [Reply]

  80. Lames

    @Kingssss pay rent? Bitch she owns property and your probobly living under your parents roof lol. Please dont talk. You have no say. Get your money up! If u could do it better go ahead and take her spot. Nuff said

    [Reply]

  81. robert

    Did she really say dont hate me cause’ im beatiful? All basic bitches please stand up. Cause this they new anthem.

    [Reply]

  82. Mimi

    I swear I loove everysong this chick drops for her whole career!! come to london please Keri I love you Biggest UK Fan!!

    [Reply]

  83. St pual

    okay you little hood rats stop hating on Keri! she is fine writes her own songs and for others and she got money in the bank so dont hate! get a life!

    [Reply]

  84. ccc1990

    @ Yeah ok u mad.
    use your ears & eyes, listen & read before you type.
    I didn’t mention the beat, i was referring to the melody – in the BRIDGE & END – just like I said.
    nit picking. I don’t even like the song, I was just pointing out what I thought was obvious, and not mentioned. I think you’ve mistaken me for a ciara stan. The point is:
    1 Read before you type
    2 Hater?? seriously, how old are you
    3 Who’s mad? You are! Getting offended over nothing.

    [Reply]

  85. CiaraSucks

    Ciara ain’t got sh*t on Keri. Everyone is better than Ciara: Shontelle, Christina Milian, Rihanna etc.

    [Reply]

  86. keribabytwin

    once again my twin came hard so all yall haters sit down cuz she still making money now flop dat shit

    [Reply]

  87. Vanessa

    Well In all honesty their are other songs and artists everyones entitled too, so if yooh dnt like this song then dnt listen to it. I personally like this song, and its these haters tht “HATE” on Keri nd her songs dedicated to people like ya’ll. Dnt hate her cause shes beautiful.If your not a fan of Keri then keep it movin! I support Rihanna and Beyonce to the fulliest, but I also support Keri cause shes unique they all got their own swagg…so choose which one you prefer…

    [Reply]

  88. Hated'ButRespected

    for those of you who hate on keri hilson and what shes does,oh and how she do.pleaseeeeeeeeeeeee.lol your excused!!!!! yall just love to Hate!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Flat outt.
    F’A’H
    IGOTTA CRUSH ON YOU KERII:)))

    [Reply]

  89. ChelleByrd

    i like this song like she say and she couldnt said it better DONT HATE ME BECAUSE IM BEAUTIFUL. but its okay if u do because like keri im hit my pretty girl rock.

    [Reply]

  90. Jazziq

    I really like Kheri Hilson BUT this song misses the mark for certain fans. I think she was trying to expand her audience with this but seem to have loss some with this one. At least for this song. I find it out of place during a Hip Hop & RnB rotation …different arrangement same lyrics it may do better.

    [Reply]

  91. kiki

    i really really like this song!!!!!! this song is one of the best songs she ever made made OMG i am gunna tell everyone about this song so and let them listen!!!!

    [Reply]

  92. tayler

    her songs r for us(ladies) n we need to appreciate it. i lik this song n LOVE the video!!! bt hey everybdy gt haters lol. keri jus looks thru yall haha!

    [Reply]

  93. cranisha gunter♥

    Girl Good Song Cuz Girl Gone Hate Anyway They dont Have Nothin to Do So all iCan say iS U Doin A Job….iLy Keri…..♥

    [Reply]

  94. keya

    i’ve wanted to do the song to my name but it’s keya or keke and it’s hard. keya rhymes with the pretty as a picture, sweeta as a switcha but i can’t get the right beat to it

    [Reply]

  95. DEANNA

    I LOVE HER SONG

    [Reply]

  96. jeniflore

    whoooooooooooowww im like this song cause Iam very pretty

    [Reply]

  97. janae

    hey keri so you are so awsome at the song so awsome

    [Reply]

Leave a Reply