New Music: Rihanna f/ Drake – ‘What’s My Name’

Rihanna and Drake

With their rumored romantic relationship splashed all over gossip blogs, Rihanna and Drake forget about the past on the island-flavored “What’s My Name,” the second single off her fifth album Loud (due Nov. 16). The two get playful on wax, with Drizzy heating things up with some lady-loving rhymes and RiRi laying down the qualifications to be her man.

“Yeah, I heard you good with them soft lips/ Yeah you know word of mouth,” raps Drake. “Baby you’re a challenge/ Let’s explore your talents,” responds Rihanna.

“Drake is such a cool guy, man. He’s like one of my great friends,” RiRi told BBC Radio 1Xtra’s Max in a recent interview.

Rihanna filmed a video for the solo version of the Stargate-produced, Ester Dean-penned tune in New York City with director Philip Andelman. “I hope we get to shoot a video for that too,” Drake told MTV News. “I’m really excited about that song.”

Rihanna f/ Drake – “What’s My Name”

Props to B.O.B.O.



You can leave a response, or trackback from your own site.

 

121 Comments

  1. TeamRihanna

    1sttttttttttttt

    [Reply]

  2. Kim

    Chiileeeee….this song is EVERYTHANG!

    [Reply]

  3. Raciel

    LOVE IT!

    [Reply]

  4. Shakera

    LOVE IT!! Amazing! I can’t wait for the video omfg!

    [Reply]

  5. JerkCrisTian

    this song is EVERYTHING!!!. yassssssssssssss

    [Reply]

  6. JerkCrisTian

    this song is !!!. yassssssssssssss

    [Reply]

  7. Its 2 Easy

    Wow this song is fukin hottttttt and i mean hott. Another #1 smash for Rihanna. Just keeps banging out the hits like its nothing.

    [Reply]

  8. EL

    Right, @Kim!

    EV-RY-THING!

    I can’t even form a full comment yet. This is why I fux with RiRi since Music Of The Sun days. West Indians in the building!

    [Reply]

  9. ItsOscarYO

    Wow. I love it. YES for this “LOUD!” era! I’m excited!

    [Reply]

  10. Its a Hit

    That Rihanna reign just wont let up. When it comes to this music shit there just isnt much competition for miss ri ri.

    [Reply]

  11. WhatTheF

    BOW TO THE QUEEN!

    [Reply]

  12. julian

    This is EPIC!

    [Reply]

  13. Giamma

    perfec joint for her urban fans

    [Reply]

  14. pressed

    HOLY SHIT, SHE DID IT AGAIN, THIS IS GOING TO FUCKING SMASHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

    [Reply]

  15. Oreka

    LOVES IT!!! Now I REALLY can’t wait to get her album!! LOUD #ALLTHEWAY !! This is PERFECTO!!

    [Reply]

  16. Ash3s

    =]]]]]]]]]] i’m loving this my 2 fav pplz! ah! i love when she does caribbean music ahh 246 in d buildin!

    [Reply]

  17. yourlove

    whoah nah nah nah…………this going to be a big one

    [Reply]

  18. $$money

    This sounds nothing like the making the video music..

    Aint this the remix??? I couldve sworn she said the remix to whats my name featured drake

    [Reply]

  19. back2basics

    This RIHANNA REIGN JUST WONT LET UP!!! Love this new song … Go RiRi

    [Reply]

  20. Rihanna Slays Your Favs

    This is like a rudeboy Part 2. And im guessing stargate produced this one too. Its gonna be another #1 smash easily.

    [Reply]

  21. lisall

    Its wayyyyyyy better than that shitty single!

    [Reply]

  22. Droppin Bombs

    Another smash from Rihanna. Meet her at the top, its getting lonely :-D

    [Reply]

  23. BASSbassBASS

    Drake ain’t ****. Ciara said MANY times that she loved Find Your Love and he never responded or tried to get involved with Basic Instinct. Now he’s doing a song with Rihanna before CIARA? ugh. this song is terrible btw.

    [Reply]

  24. A Realist

    Oh chile! My Caribbean mood! Rihanna is so hit and miss with me, but I’m definitely liking this! A HELL of a lot more than the first crap she put out. ^_^

    [Reply]

  25. X

    @BASSbassBASS, You ciara fans are absolutely nuts and immature. Do you not realize you are turning people away from her with these ridiculous comments?

    [Reply]

  26. Fire

    The bridge of this song gives me LIFE!!!!!! Rihanna went off with this one. She killed it!

    [Reply]

  27. kk

    now, i hated only girl with a passion, however this song OOOOOOOOOOOH MYYYYYY FUUUUUUCKING GOOOOOOOD!!!! THIS IS JUST DOING IT FOR ME!!!! I MEAN I’M ABSOLUTELY SPEECHLESS!!!! THIS IS WHAT I CALL GOOD MUSIC

    AT BASS ASS ASS…I’M TOO HAPPY TO BE UPSET WITH THE HATERS AND I UNDERSTAND THAT DRAKE RATHER WORK WITH A GLOBAL SUPERSTAR THAN A FLOPSTAR SO I FEEL UR PAIN

    [Reply]

  28. DAMN!!!

    @BassBassBass it isnt that hard to figure out that nobody wants to work with her cause shes wack. Whens the last time an artist has featured her on there song? I’ll wait. Cerror could never bang out hits like this if her life depended on it. Now back to our regular scheduled program……RIHANNA!!!!!

    [Reply]

  29. U just got owned SON

    @KK #DEADDDDDDD!!!!

    [Reply]

  30. Chart Killer

    This might just be my favorite Rihanna song EVERRRR i mean this is just the definition of what a #1 song should sound like. Nobody can do it like Rihanna.

    [Reply]

  31. TlucRIDrizzy

    omfg yessssssssssssssssssssssssss on repeat ;)

    [Reply]

  32. queen

    i like the pop side of riri…but the island/r&b vibe is much more suited for herrr

    [Reply]

  33. baby boi

    I LOVE IT !!!!!! she just got that somthing that keeps me off balance …i wanna explore her talents

    [Reply]

  34. Just accept it

    cerror could never and u stans know it. Rihanna is on a whole other level.

    [Reply]

  35. ceese

    @BASSbassBASS

    Girl Ciara though? What the hell she’s struggling for a hit and Drake wants to work with people that he knows are going to make hits. Wait and see if Gimme Dat goes anywhere then complain.

    THIS IS FIRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I LIKE THIS SO MUCH BETTER. THIS IS THE TRUE RIHANNA!

    [Reply]

  36. vanya1199

    WOW !!!!!!!!!! IT IS AMAZING SONG, BEAUTIFUL AND BEAUTIFUL …. THE NEW HIT FROM RIRI *LOVE*

    [Reply]

  37. tipsy minaj

    lololol @ all the ciara stans. it’s ridic.

    I really like the island flow + Drake’s verse. Go Riri!

    [Reply]

  38. cassius

    like seriously….i’ve played this song at least 5x and i don’t plann on stopping now..

    [Reply]

  39. listen

    rih’s fanclub and def jam’s online team is in full effect! the song isn’t bad, but she’s had way bigger records than this. people will settle for anything!

    [Reply]

  40. vanessa

    DAMMMMMMMMMMN IM LOVING IT ITS ON REPEAT love u ri ri

    [Reply]

  41. the truth

    LMFAO at SOMEONE posting over and over again under different names! Hahahaha how lame are you

    [Reply]

  42. rightnow

    The song is awesome, but i think this is the remix. I can’t wait to hear the original version.

    [Reply]

  43. Dare

    I love it rude boy pt 2

    [Reply]

  44. rihannito

    Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiire!!!!!!!!!!!!!!!! Rihanna slay all the females upthere!!!! yesss

    [Reply]

  45. TheWigSnatcher

    2 words = FIRE HIT

    [Reply]

  46. Rihanna Baby

    ANOTHER FUCKING HIT YEAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!! SUCK IT YOU HATERS!!!

    [Reply]

  47. 1960chick

    ooh i love it! has a subtle island feel to it…way better than only girl

    [Reply]

  48. Katy

    am soo wavyy my swagga is just truned up because of riri she just to much her voicee is fcking hoot when she sings live i cant stand her no one can FUCKING SING LIKE MY GYAL RIHANNA IN THIS PLANET NOT EVEN HER SONG’S THERE ARE NO RATEING ONLY RIRI..XXX Drakee was fucking hot aswell in this tunee

    [Reply]

  49. king

    rihanna is the fukin best buy her album loud

    [Reply]

  50. Excited

    Love it. LOL.

    [Reply]

  51. girl u know

    i genuinely feel that with every album her voice gets better and better…on this her voice is soft yet so powerful…very melodic

    [Reply]

  52. charlene

    Nice… refreshing

    [Reply]

  53. Shane

    whats my name B**hes?!! lol :)
    Rihanna is A STAR HATERS GO ON AN BE YOU RIH RIH LOVES YOU TOO!

    [Reply]

  54. sagb

    i like it..not as much as rude boy but i like it

    [Reply]

  55. king

    i love rihanna she is the best fuk gaga

    [Reply]

  56. BEY SNATCH WIGS

    This is bomb…Get it Riri

    [Reply]

  57. MB92

    this is pretty good, no where near rude boy part 2 though lol @king haha rihanna better than gaga what a laugh

    [Reply]

  58. DrakeeeYes

    drake is da king hands dowwnnn !!!
    very very good song though…STARGATE BEST PRODUCERS OUT THERE !! hit after hit yessss…love dis song !!

    [Reply]

  59. Swag-Wave

    I love this version, but I think the solo version of this is also going to be hot too! It sounded so different in the video.

    [Reply]

  60. Drizzzzzzzzzzzzy

    YESSSSSSSSSSSSSSss DRAKE + RIHANNA = AMAZING
    another hit right here!!

    [Reply]

  61. fasasha

    luv this shit!lol

    [Reply]

  62. ItalianGirl

    Amazing soooong!!!! haters fuck you! This is an another number 1!
    Go Riri *-* love u *-*

    [Reply]

  63. risguy

    I knew everyone (including me) would prefer this over only girl

    Cant wait for the Nicki collabo

    [Reply]

  64. sasori chan

    thiis tune sound aite … mon

    [Reply]

  65. JhuntdaProdigy

    This song is too dope, but they should just go ahead, and shoot a Drake scene for the original version. It’s already a big hit, I like this upon the first listen, unlike lonely girl, Drizzy kilt it, and this is gonna be a smash hit

    [Reply]

  66. Canada

    This is the part. 2/remix of “Say My Name”, I think the original version may be more upbeat.. In the videos of her filming the video for this, the track (although very poor audio quality) sounded more upbeat, like Rude Boy.

    [Reply]

  67. From Tokyo

    “rih’s fanclub and def jam’s online team is in full effect! the song isn’t bad, but she’s had way bigger records than this. people will settle for anything!”

    ^ This. Is. Truth.

    [Reply]

  68. J-Wellz

    I LOVE IT..BUT IT SOUND LYKE “RUDE BOY”..IT ISN’T BETTA THAN “RUDE BOY” THO..ND SHE GOT MA BOI DRAKE ON DA TRACK HOW CAN U GO WRONG

    [Reply]

  69. haleynicole.

    i love it , (:

    [Reply]

  70. xoxoxo

    @MB92…

    uh YEAH…RIHANNA IS BETTER THAN GAGA SORRY TO BUST YOUR BUBBLE!!!

    [Reply]

  71. Kelly

    AMAZING :) :) :)

    [Reply]

  72. MiGi

    YAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSSS , THIS SONG GOES HAMM !!!!

    [Reply]

  73. king

    MB92
    rihanna is the fukin best and gaga is a devil bitch

    [Reply]

  74. bretttt :)

    not a big drake fan, but OMGG <3 amazing!

    [Reply]

  75. young$$MOVEMENT;

    a m a z i n g .

    this is what i have been waiting on. now, i can’t wait to hear the nicki features.

    [Reply]

  76. Rafaiah

    even tough only girl is pretty good and needs to climb (#1 pleasssse) this is way better. if she keeps herself like she doing, she’s gon’ be the new mariah of the charts!!

    [Reply]

  77. safhri

    another HIT! wow, 3 singles came out so far, all freaking awesome!!! love RiRi ;)

    [Reply]

  78. star

    smh..something about rihanna.. she’s unique.. I’m in love with this song !

    [Reply]

  79. Katy

    no am sorry my girl rihanna we love you form pakistan

    [Reply]

  80. Rox

    OH NAA NAAA! I LIIIIIIVEE!!

    [Reply]

  81. Rickey

    i love rihanna. oh na na whats my name!

    [Reply]

  82. fan of a fan

    “hey boy i really wanna see if u cud go down town widda girl like me
    hey boy i really wanna be with u coz ur just my type oh na na na na”

    I LOVE THIS SONG!!! LOVE RIHANNA

    [Reply]

  83. Kyle

    This song is really good. Rihanna is going to have YET ANOTHER hit. I can’t wait to hear the album!!

    [Reply]

  84. jenniika

    I’m not really feeling it…

    [Reply]

  85. K

    O-M-G !!!

    I’m already addicted 2 it !

    [Reply]

  86. JNash

    Lovin this song, ohh nana whats my name. the hook is really catchy. drake isnt needed doe. the song is a hit without him and he doesnt add much. this has got me really interested in LOUD. Cant wait.

    [Reply]

  87. TheWigSnatcher

    Da Song is DOOOOOPE

    [Reply]

  88. Rihannito

    who else can pull off such an amazing record ??? of course NO ONE!!! Rihanna Slay yo FAaaaavessss

    [Reply]

  89. Deontae

    I love this song!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  90. drizzydrake313

    woww everything rihanna touches turns too gold.. amazing voice and drizzy made the song that much bettter “the square root of 69 is 8 (ate) somethin right?” lmffaaao…. great song props to rihnna and drizzy

    [Reply]

  91. Shaytan

    Not a Rihanna fan however this girl is unstoppable. Rated R was epic lyric wise and this song is fire. Just makes me want to wind it like im from the islands. Hit Hit Hit

    Next time leave Drake off.. He annoys me.. Along with the rest of young money!

    [Reply]

  92. Katie

    i’m not a Rihanna fan but this song is FIRE!!!! how amazing is it. It needs to got to #1 :)

    [Reply]

  93. K.K.

    RiRi is heading back to the old her, further than Good Girl Gone Bad! It’s A GIRL LIKE ME vibe. Except the hair for sure. ;D

    [Reply]

  94. bettyboopbbw69

    If you notice that the more Rihanna sings in her natural dialect or genre of island flava… the better she sounds. When she strays.. her voice gets weak. Your heritage is YOUR strength Rihanna…

    but when you record a song sentence for sentence it always sounds stronger.. I want to see her perform it live and still sound this full strong.

    [Reply]

  95. king

    love rihanna

    [Reply]

  96. king

    rihanna ii the best fuk that devil bitch

    [Reply]

  97. king

    cant wait for album

    [Reply]

  98. king

    rihanna rihanna u is the best

    [Reply]

  99. king

    rihanna

    [Reply]

  100. king

    loud will be the best album ever

    [Reply]

  101. king

    rihanna is the best

    [Reply]

  102. renaee nae

    im a big rihanna fan but this ^^^^^^^^^^ is just psychopathic stalkin

    [Reply]

  103. king

    rihanna album will be big

    [Reply]

  104. charlene

    she did it again! this is hot! cant wait for the video…

    [Reply]

  105. NoOne

    the song will be #1 FOR SUUUUUUUUUURRRREEEEE!!!! :) @King tnk u for ur support!! but like…. stoop

    [Reply]

  106. Dirrty Toni

    so much better than the first crappy dance single!!! That’s a fun song for me. :)

    [Reply]

  107. JOY

    I think that they’re so cute together. But I know that RiRi ain’t thinkin about getting with him, seriously. Maybe later on!

    [Reply]

  108. sexy smiles

    j’adoreeee!!!! c’est ma star !! continue comme sa RIRI “rebelle fleur”^^

    [Reply]

  109. D-Money

    Great song and collabo!!! Everything Rihanna does is a hit and Drake as well. The perfect collabo two people who are reigning the chart right now can reign them together when this goes number 1 !!!!

    [Reply]

  110. Rihanna Baby

    RRRRRiiiiimix

    [Reply]

  111. Audio & Video: Born Ruffians, Howler, Tegan & Sara on Daytrotter, new Alexisonfire, Rihanna feat. Drake, exclusive download from Kirby, & more | Travis Caine & the Lasting Effect

    [...] feat. Drake – “What’s My Name” Thanks to Rap-Up, the second single off Rihanna’s fifth LP Loud (dropping November 16) is available for [...]

  112. lizzyyy

    this is da BOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMM

    [Reply]

  113. Cooookies_

    TUUUUUUUUUUNE❤

    [Reply]

  114. Jay Jay

    I like it! and im not even a rihanna fan like that but its good. Her music now is so much better than that rated r shit lol.

    Rihanna LOUD!
    Ciara Basic Instinct
    Nikki Minaj Pink Friday!

    [Reply]

  115. risguy

    Where dem girl talkin trash where dem girls talkin trash!?
    Rihanna is rockin this shit!!

    [Reply]

  116. Kelly

    LOVEE thisss.!
    But then againn, put them 2 together n u gotta hit.,
    Loove Drake=))

    [Reply]

  117. g3

    YASSS!! this song gave me life i love it Rihanna got another hit i cant wait for her album

    [Reply]

  118. Chloe

    Romance in the air

    [Reply]

  119. Chloe

    Love Rihanna

    [Reply]

  120. hatrz

    i hate this frkikn devik

    [Reply]

  121. learn playing music

    learn playing music…

    [...]Rap-Up.com || New Music: Rihanna f/ Drake – ‘What’s My Name’[...]…

Leave a Reply