Video: David Banner – ‘Swag’

David Banner

David Banner swings at his younger peers in the video for “Swag”, his fiery song aimed at controversial newcomers including Odd Future, Lil B, and Kreayshawn’s White Girl Mob crew. The Mississippi rapper-producer is chained up in a warehouse as a woman, appearing to be Kreayshawn affiliate V-Nasty, beats him with a baseball bat and a child watches jarring images on TV screens.

“The homies is busting slugs/ The women is shaking ass/ A white girl call us ni**a and we just sit back and laugh/ We call it swag,” spits Banner, sporting a T-shirt with the word “Revolution.”

Open your ears and eyes to his war of words.

You can leave a response, or trackback from your own site.

 

28 Comments

  1. NAHJEE

    DAVID BANNER FOR PRESIDENT!!! FINALLY SUMBODY SPEAKING UP BOUT WHITE GIRL MOB THEM RACIST CHICKS… AGAIN DAVID BANNER FOR PRESIDENT!!!!

    [Reply]

    SMH Reply:

    @NAHJEE, sit down. no one wants to see him as president.

    [Reply]

    NAHJEE Reply:

    @SMH, MAN YOUR A RACIST SHUT UP.. YOUR TWO CENTS IS NOT NEEDED

    [Reply]

    NAHJEE Reply:

    imsorry

    [Reply]

    NAHJEE Reply:

    @SMH, YOUR A RACIST GOODBYE

    [Reply]

    NAHJEE Reply:

    sorry

    [Reply]

    JACK Reply:

    @SMH, I CAN TELL YOU WHITE JUST BY YOUR COMMENT

    [Reply]

    NAHJEE Reply:

    @SMH, YUP HE IS WHITE GET OFF THIS POST SMDH

    [Reply]

    Troy Reply:

    @NAHJEE, i am white and I support you. I am happy to see that Kreayshawn and WGM are not supported by all African American males! If you have noticed no white ARTISTs are associating with her. It was time !

    [Reply]

  2. Thats real

    TELL’EM BANNER THEY NOT LIKE US IN THE SOUTH…AMH..WACK A** WEST COAST KILLIN HIP-HOP..1ST LIL B, THEN ODD F*KERS, NOW KREYSH*T.. = TRASH

    [Reply]

  3. TAMI

    LOVE IT BANNER ITS A BOUT TIME… US BLACK PEOPLE NEED TO SEE THA LIGHT BEFORE ITS TOOO LATE!!! WHITE GIRL MOB WAS PUT IN THIS RAP GAME FOR WRONG REASON

    [Reply]

  4. CARRIE

    Yea I think if you are black and you support kreayshawn you should be a shame of your self… Cus that girl is opening up doors for other white girls like her smh

    [Reply]

  5. King Dro

    If you write with all caps please kill yourself slowly. K thnx

    [Reply]

  6. scrotum_bitch.

    black people are some of the most racist people around. if a word like nigga (not even the word nigger) offends you then there has to be some short of lack of education with you.

    [Reply]

    joe Reply:

    @scrotum_bitch., please “educate” us on whar you mean….

    [Reply]

    joe Reply:

    @joe, what*

    [Reply]

    hmm Reply:

    @scrotum_bitch., REALLY I doubt it. Everybody on this planet is trying to act Black or hip hop. You people are so fake and are not even true to yourself and the White Girl Mob is a prime example of that. @Carrie is right and @ scrotum die slow cuz you sound uneducated and prolly dont know why blacks take offence to a white, mex, or chinese sayin nigg@.

    PS. any black that supports kreayshawn and other people like her is a Uncle Tom.

    [Reply]

    BKLYN Reply:

    @hmm, correct your grammar and I’ll take you seriously.

    [Reply]

    hmm Reply:

    @BKLYN, this isnt ENG 101 and its a blog. Soooo… whats your point. You got the picture right!! Get out of here!

    [Reply]

    jasoldier Reply:

    @hmm, dont reply thats what ever racist foool says when a black person tells them how it is coz they know were right

    [Reply]

    RedScholar Reply:

    @BKLYN, HMM’s grammar is decent enough to understand the meaning or the words. Why would you try to take away from the meaning and focus on grammar. I mean seriously that is trick #1 for displacing the focus of those who are trying to get a better understanding of why David Banner is even touching on this subject. But hey if grammar bothers you that much, then by all means don’t take HMM seriously or even attempt to understand why

    [Reply]

    Shawn Reply:

    @scrotum_bitch., Your comment is ignorant! I am white and I can say A white person HAS NO BUSINESS using the word!

    [Reply]

  7. Phoenix_Wright

    Song sucks, take a seat banner.

    [Reply]

  8. Sam

    “Kreayshawn the New Face of White Raciscm” is a cool article written by a white man about “covert racism” and Kreayshawn is the typical example of it. I am tired of red necks like Kreayshwn who act like they are liberals just because they were the right fashion and say they are swag! I am tired of their right wing politics and support for the NRA! Not every white people are supporting WGM. I hope that African American males are going to stop supporting WMG because they are the only one in the business who are. Don’t you ever see Kreayshawn associating with a white (male or female) artists.
    David Banner, good for you! Someone had to speak out!

    [Reply]

  9. WonderLand19

    Well done Banner. I loved that you used the London riots (Which were down my road, my local got smashed) and David FREAKIN Camoron in your video.

    Breath of fresh air!

    [Reply]

  10. Ross

    I dont think any words that are insults should be used period. On the same note you can get made at someone for using a word that you yourself use.

    AKA David Banner calling her out for using it then using the same word over and over in his own song.

    [Reply]

    RedScholar Reply:

    @Ross, See the history behind that is white people called us that as a degrading term back when, and eventually when black people were freed and so on we took the word and in a sense made it our own. This was done in an attempt to take the power and satisfaction that the white wo/man gained from degrading black people with the term. Eventually use of the word grew and finally got out of control and it just became an everyday word, and black politicians wanted to ban the word altogether. But see they were focused on the negativity of the word rather than the fact that now white people are afraid to even attempt to use the word(at least in front of blacks) now. But it all boils down to the principal of any white person using the term puts black people in the mindset of being oppressed, which causes us to take offense to the term

    [Reply]

    RedScholar Reply:

    @Ross, although everyone here is blaming kreayshawn for this, it was V-Nasty who grew up in an enviornment where she was called nigga. Now i understand the tweet where Kreayshawn spells out nigga some may take offense to but seriously she quoted possibly one of DMX’s most famous rap lines. I mean she used it explicitly as a quote not just casually nigga, nigga, nigga. But hey some people are just oversensative to even the writing of the word so to them i would say get over it, but to those who are trying to crucify this white girl rap group CAN YOU HONESTLY SAY YOU HAVE NEVER CALLED A WHITE PERSON A CRACKER OR HONKEY OR WHATEVER OTHER TERM USED? (double standard, hint-hint!!) Now i by no means am saying the girl was right but DAMN dont crucify her for this, maybe just a little backlash at her and possibly a sitdown is needed, IMO of course.Im not about to jump on some non black guy in the street because he says nigga(I would react tho). Plus nobody knows the facts, hell she could be half black for all we know, with the white side more predominant or something.

    [Reply]

Leave a Reply