New Music: Brandy f/ Chris Brown – ‘Put It Down’

Put It Down

After taking fans on a retrospective of her life on “Behind the Music,” Brandy offers a glimpse into the next chapter of her career with “Put It Down,” the first single off her upcoming RCA/Chameleon Records debut Two Eleven. Her labelmate Chris Brown spits a verse on the hip-hop-flavored love song, which was written and produced by Bangladesh and Sean Garrett.

“It’s definitely something you have never heard—you probably haven’t heard Brandy over a track like this,” Garrett told Rap-Up.com. “It’s very commercial, but at the same time, it’s got a dope hip-hop influence—it’s club, it’s radio, it’s all formats.”

The single will be released to iTunes on May 8, while album collaborators include Timbaland, Mario Winans, Danja, Hit-Boy, Noah “40” Shebib, Rico Love, Ester Dean, Frank Ocean, and more.



You can leave a response, or trackback from your own site.

 

176 Comments

  1. Ethan

    and a 16 second snippet is Not enough.

    [Reply]

    Smart Guy Reply:

    @Ethan, its ok…something new for Brandy but she need one of them good ol ballads

    [Reply]

    Bran Star Reply:

    @Smart Guy, Ugh, the ballads are gonna have to wait…she needs something to make people wanna MOVE…Lol ain’t no ballads blowing up the charts…

    [Reply]

    tech2011 Reply:

    @Bran Star, What about ADELE!!! She blew up the chart, stayed on the charts, her album a year old and still #3 on billboard and she lives off ballads…Love this Brandy song, but Imma need a Have You Ever 2.0

    [Reply]

    Unknown Reply:

    @Ethan, This sound like a Dawn Richard type of song.

    [Reply]

    BRockaFan Reply:

    @Unknown, No dawn is try a sound like Brandy..get it right! B’ Rocka has had this sound since she step foot on the map

    [Reply]

    Unknown Reply:

    @BRockaFan, stop lying Brandy was not making this type of sound in the 90s. With this song it seems like she is trying to stay relevant with todays music. And Dawn sound is greatly influence by Prince and Sade more so to me.

    [Reply]

    gurlboom Reply:

    @Unknown, Dawn stated plenty of time that Brandy was the truth and her voice was amazing harmonies and all and that brandy was a big influence.

    [Reply]

    dexlovesrih Reply:

    @Unknown, wait so she has to make 90s music?bitch its 2012.i would fuxxin hope she would switch it up even if she has some 90s type music on the album or w.e she still needs to sell to the newer music audience.so fuxxin sit! and yesss to brandy on this song!

    [Reply]

    Anonymous Reply:

    It is obvious that Dawn RIchards was inspired by Brandy…Dawn just came on the scene in 2006 you IDIOT!!!!Brandy been in tha game almost TWENTY YEARS!!!!!! Dawn sounds like BRANDY NOT THE OTHER WAY AROUND!!! EVERYBODY KNOWS BRANDY HAD THIS SOUND WAAAAY BEFORE ANYBODY KNEW DAWN!!! AND BEFORE DAWN WAS IN THE INDUSTRY!!! AND HER VOICE WAS ALWAYS UNIQUE FROM SHE STEPPED ON THA MAP AND IT ENHANCED EACH ALBUM!!!! FULL MOON ALONE PROVES SHE HAD THIS SOUND FOREVER SINCE YOU ARE SAYING SHE DIDNT HAD THIS SOUND IN THE 90s WHICH IS A LIE!!!! AND FULL MOON CAME OUT IN 2002 WHICH IS WAAAY BEFORE DAWN!!!!

    [Reply]

  2. :)

    i cant wait for her new album!!!! :) LOVE YOU BRANDYY!!!!!!

    [Reply]

    Dizzle Reply:

    @:), SAME HERE, why chris brown had to rap i dnt no ¬_¬ he sounds better wen he sings!! Hot song tho..

    [Reply]

  3. jacques francois

    not at ALL what I expected……AND I LIKE IT!! lol

    [Reply]

  4. coolio

    Brandy stay true to her R&B roots…I love it! Can’t wait for the full track

    [Reply]

  5. NATHAN

    THIS SHIT SOUNDS HOT! WOW!

    [Reply]

  6. Twista

    This definitely has some potential to it – but I did just watch her Behind the Music special and we all know the “Afrodisiac” sexy thing didn’t really work for her. Sounds like she’s going for a relaxed sex appeal though, so we’ll see what happens.

    [Reply]

  7. Yas

    More !!!!!!!!

    [Reply]

  8. Rick

    Something different from her and I like it….can’t wait to hear the rest of the song and the album!

    [Reply]

  9. Marc

    Sounds super dope! I don’t think this is the chorus either.

    [Reply]

  10. TEAM QUEEN B

    YESSSSSSSSSSS BITCH I NEED IT ! QUIT PLAYING BRANDY!!! IM WAITING FOR U!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  11. jrizzel88

    Brandy’s signature ad-libs in the background! This will be EPIC! Hoping her comeback campaign is STRONG! Videos, TV Appearences….TOUR!! #leggo

    [Reply]

    MissJai_S Reply:

    @jrizzel88, couldn’t agree more!!! the comeback is REAL

    [Reply]

  12. Brandyfan111111111

    Hot hot hot hot stufff

    [Reply]

  13. ed

    YESSS i love it! it’s a banger! can’t wait for the whole thing!

    [Reply]

  14. GODbi

    you know what…. GHANDY… *dies*

    [Reply]

  15. A.Dre

    1st two seconds of the song I was hyped lets go!! Two Eleven!

    [Reply]

  16. @KhalilLuvsMISSY

    YEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    [Reply]

  17. Mario

    OMG….I have been checking for this…all day…and it’s here! Did she not lay this one down..OMG…I love it!

    [Reply]

  18. George

    Its A Cute 1

    [Reply]

  19. PLN25

    AAAAAAHHHH! This is why brandy is my fav handsdown

    [Reply]

  20. omf

    OMFGGGG THIS SHIT IS HOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Brandy BACK!

    [Reply]

  21. MH

    I LOVE IT!!!!!!!! I’m soooooo excited for Brandy, it’s definitely her time.

    [Reply]

  22. @TheIndiigo

    Brandy is SLAYING! This is just what we needed!

    [Reply]

  23. phucku

    ummmmmmm…this shat right here…FIRE!

    [Reply]

  24. Beeezy

    FIRE!!!!!!! I’m feeling it …. Brandy is back!!

    [Reply]

  25. hater nation

    greaTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT DOPEEEEEEEEEEEEEEEE SHITTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  26. tee

    hot!

    [Reply]

  27. 2bad2bme

    I MISSED U BRAN! IM SUPPORTING 100%
    #PUTITDOWN

    [Reply]

  28. JOKER

    dope

    [Reply]

  29. cs

    This is amazing, Hope Brandy does well in 2012

    [Reply]

  30. Yowie

    I need to watch this music video….!!

    [Reply]

  31. Blaze

    This shit is so EPIC Love the whole song is FYAH THOSE VOCALS LOW HIGH NOTES RUNS HARMONIES

    [Reply]

  32. Get Money B!tch

    I’m not sure it would even bother me if i never heard this song again. The beat go’s hard but the vocals are’nt enough to save the song, It’s just not memerable. I still love Brandy tho.

    [Reply]

    ladyrt23 Reply:

    @Get Money B!tch, i was looking for a honest opinion. her voice is too soft 4 this track. nonetheless, she has alot of believers in this single, so hopefully she reaches the success she desires.

    [Reply]

    Bran Star Reply:

    @ladyrt23, What do you mean her voice is “too soft” for his track? Would it be better is she was wailing doing gospel runs over this track? Please, #putitdown

    [Reply]

    The Real B[randy} Reply:

    Brandy copying off of DAWN? lmao!!! PUT THAT DOWN!

    [Reply]

    credits Reply:

    @Get Money B!tch,

    I kind of feel what you are saying because all of the songs that have leaked from her in the past 3 years, she’s singing her heart out but “put it down” sounds like a breeze for her which is what makes it a bit unexpected.

    [Reply]

  33. CHEAAA!

    Brandy is BACKKKKKK!!!!! yasss i love this!

    [Reply]

  34. LeonM

    It’s more of the same garbage that dominates Urban radio.

    [Reply]

  35. itsme

    Excite to hear more from Brandy now…

    [Reply]

    itsme Reply:

    @itsme, *Excited

    [Reply]

  36. Songstress

    YESSSSS I loved this !!!!

    [Reply]

  37. HipHopisBack

    I like it.

    [Reply]

  38. ImaBeast82

    GO BRANDY!!!!!! SONG BANGS!

    [Reply]

  39. Leigha

    This song is IT.

    [Reply]

  40. KNUCK

    SMASSSHHH!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  41. jordan Gabriel

    DOOOOOOOPE!!! exactly what i needed

    [Reply]

  42. Black Butterfly

    LOVE IT!!!!

    [Reply]

  43. LEGOOOOO!!!!

    BRANNNNNDDDDDYYYYYY SHAAATTTTTT!!!!!! these harmonies!!!!!!!

    [Reply]

  44. Marc

    This song is crazy

    [Reply]

  45. credits

    she sounds smokey on the chorus. i love her.

    [Reply]

  46. Hip-Hop Fiend

    Damn what a fucking duo this is… You got a murderer and a woman beater… DEADLY CONBINATION

    [Reply]

    Smh @ HIh Reply:

    @Hip-Hop Fiend, did gain anything for saying that NO!!! they be rich, you be on a blog dying

    [Reply]

    Brandy4Life Reply:

    @Hip-Hop Fiend, Chris Brown made ONE mistake and he took classes to become a better person. 3 years later and he has. God already forgave him so your post don’t mean shit.

    [Reply]

    Shon Reply:

    @Hip-Hop Fiend, Some people just begs for attention…hater, but that’s what they do best, nothing else!

    [Reply]

  47. @TheIndiigo

    yosssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  48. RealMusic

    Love It

    [Reply]

  49. NOMOre

    All yall know damn well this is not a hit

    [Reply]

  50. lola

    IDK Brandy Not a hit but its cute

    [Reply]

  51. Freshone

    I fucking love it

    [Reply]

  52. Brandon

    Amazing artwork!…I want her to win…all these haters, are miserable…

    [Reply]

  53. Brandon

    WTF…This shit is HOTT…wtf ya’ll talken bout!!!!!!!! Different…everybody thought “we found love” was a dud… and look what it did!

    [Reply]

  54. Liky

    DAMN! THIS IS HOW YOU COME BACK!!!!!!!

    [Reply]

  55. juicybear

    lets get it brandy!!

    [Reply]

  56. b

    Brandy got damnit this is the shit!!!!! YOH FUCKIN KILLED IT!!!!! I AM SO GEEKED!!!!!!!!!

    [Reply]

  57. slicklilashley

    Yessssss, this is what I’ve been waiting for. I love you BRANDY!

    [Reply]

  58. Triniti

    What in the hell…ok, hopefully this will grow on me.

    [Reply]

  59. sad

    Brandy just sold her soul to the same boring shit we hear on the radio. smh Brandy was one of the few people I still had respect for as an R&B artist. What has happened to them? Mary J, Brandy, etc. why can’t you make music like you used to?
    Anyone could have recorded this song.

    [Reply]

  60. Joey

    DDDDDDDDDDDDDOOOOOOOOPPPPPPPPPPEE Brandy is back. All yal that were sleeping are gonna have no choice but to wake up #teamSTARZ #PUTITDOWN

    [Reply]

  61. Roseanne

    I love it! It is a different side of Brandy.

    [Reply]

  62. Brandy= DA TRUTH

    LOVEEEEEE THISSSSSS OMG!!!!!!

    [Reply]

  63. @1800candyken

    Killed!!! She killed this shit!!!! Brandy is defiantly back and she is the one to watch out for in R&B right now!! See that’s wtf u was need to do

    [Reply]

  64. CR211

    YESSSS THIS WHAT I WANT!!!!

    [Reply]

  65. Realness over everything

    Gonna take a couple more listens to grow on me cause im not used to this sound from Brandy. Very unexpected i was kind of looking for a more R&B sound but i guess thats all left in the 90′s :(

    [Reply]

  66. Jaye

    YES ! YES ! YES ! Even more excited for Brandy’s album now !!

    [Reply]

  67. me

    the lyrics tho!
    nice song but bland in lyric department

    [Reply]

  68. BranStarMoDove 2/11 & New Life

    I knew she was gonna deliver even with a sixteen second peek! She is that BITCH! YAAASSS BRAN

    [Reply]

  69. Ice

    DAMN, way better than that “It All Belongs To Me” crap!

    [Reply]

  70. Lisa

    I am twerking it.

    [Reply]

  71. MusiqLover

    damn hot!!!! brand new lane. do ya thang

    [Reply]

  72. av

    Yes winning B.

    [Reply]

  73. Jay

    Oh my God I love it!!!! Super dope! Yes! Ha Brandy is killing on this song! I can’t wait f

    [Reply]

  74. Jay

    Oh my God I love it!!!! Super dope! Yes! Ha Brandy is killing on this song! This song is the jam!! I did not expect this at all. I knew whatever she did with my boy CB i would love it. Breezy killing on this joint too! Yeah man! And with all of those writer/corllaborators this album is gonna be a beast! I seriously don’t want this song to stop. Can’t wait for iTunes to get it and for the video! I can’t wait for Two Eleven!!! Brandy forever baby!!

    [Reply]

  75. Jay

    … And I love the single cover!!! :)

    [Reply]

  76. Lo

    THIS IS FIYAHHHHHHHHHHH!!!! LOVE ME SOME BRANDY!!!!! THIS IS HOW U COME BACK!!!!

    [Reply]

  77. Automatic.

    sooooooo i was expecting it to be a typical ballad…AND I WAS SOO WRONG!! I’m def feelin this song :)

    [Reply]

  78. kelendria

    yassss to all of this…brandy and brezzy slayed…yassss i love the single cover, the tone of her voice the feel of the song…its gonna be a hot summer. we have monica and brandy out now all I need is keyshia cole and i’ll be complete!

    [Reply]

  79. Jay

    I absolutely love this. Everything about this.

    [Reply]

  80. MinajRules2012

    WACK to the 3rd degree!!! Brandy sucks and so does chris, just sayin.

    [Reply]

    Bitch Reply:

    @MinajRules2012, Says a Nicki Minaj fan? Lmfao. Focus on your faves ALBUM SALES before you address UNIQUE artist. Go ahead boo, purchase the single.

    [Reply]

  81. dee

    HOT!!!! Summertime song!

    [Reply]

  82. Ci'Yonce

    @MinajRules

    If they’re wack why did you post? #Okay —->

    Brandy and Chris #PutItDown

    [Reply]

  83. JoshLoveRihanna

    HORRIBLE, I SMELL A FLOP, Love You tho Brandy!

    [Reply]

    Jay Reply:

    @JoshLoveRihanna, You been smelling Rihanna’s discography too long so flop is all you can smelll. This is Hip Hop/R&B not electropop.

    [Reply]

  84. OH yea she back

    Thiiiiiis Shiiiiiit right here >>>>>>> THE QUEEN IS BACK AND LOADED WITH THE NEW KING!

    [Reply]

  85. TRP

    I think the song is fun, I think it will get people talking about Brandy. However, I was looking forward to hearing Brandy actually SINNG on this album. Her verse on “It All Belongs To Me”, was amazing and it made me want to hear her voice (especially with the performances). This is a disappointment because it’s obviously for radio and buzz, instead of the true essence of Brandy. I know the album is much better than this, but I’m hoping the put something out before dropping it because this isn’t good representation for a comeback.

    [Reply]

  86. *Teairra Mari hates Rihanna*

    Yes it’s probably for the radio and buzz… instead of the true essence of Brandy. i HOPE THE ALBUM IS MUCH BETTER EVEN THOUGH I LOVE THIS SONG but it doesn’t show her talent!!! i need more harmonies and adlibs…

    I agree with TRP

    [Reply]

  87. TayeBiggs

    #1 most read ALREADY! !!!! WOW!!!

    [Reply]

  88. Sharp Tongue

    Yesss Brandy be killing those runs I like it a lot.

    [Reply]

  89. Aaron

    [Reply]

  90. davyd69

    Its good to me :)

    [Reply]

  91. mus

    I dunno maybe it will grow on me, struggling right now. Brandy’s been using every chance to say this is the music she has gotten in a very long time, i dunno ill take Rodney Jerkins over this anyday

    [Reply]

  92. whitechocolate

    brandy’s harmonies and runs>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    the song isnt the best thing i’ve ever heard, but at least she’s trying. she’s already given us her entire life.

    [Reply]

  93. StevenWhyte-Jones

    coming from a Beyonce Stan,Loving the new Brandy…Sounds good…hope she continues to deliver.

    [Reply]

  94. Kalub

    I am not really into this. I feel like her voice is lacking depth, or soul. Just sounds like a hollow song to me.

    [Reply]

  95. A

    Regardless of if you love it or hate it – Brandy will be back on the radio with this record.

    [Reply]

  96. georgia23

    I’m really tired of seeing this B vs. D debate. Dawn said Brandy was the truth and her voice was amazing. She does not try to sound like Brandy. Her (Dawn’s) music and sound is something totally different sonically. They produce their vocals similarly but that just means that they BOTH understand the voice and how great it can sound when stacked properly. Brandy has a husky tone that CANNOT be duplicated and Dawn really sounds nothing like her. The only similarity between the two is the way they stack harmonies and BGV’s. Hearts, calm down and stop saying this song sounds like a Dawn track (cause it absolutely does not) and Starz stop bashing Dawn cause she’s not trying to be like anybody but herself. I LOVE this song and I loves me some BRANDY AND DAWN individually. I will have TwoEleven AND Armor On/GoldenHeart in my collection.

    [Reply]

    Blaze Reply:

    @georgia23, Well said an this is coming from a Star I like dawn too btw )

    [Reply]

  97. Power3

    I am a VERY BIG SUPPORTER of Brandy and I love the song it’s fire. In this business people won’t like everything. Keep striving

    [Reply]

  98. Kyle

    It’s different but something about it sounds off to me. Maybe it’s just that I’m not used to Brandy on a record like this. I’m excited to hear what else she’s got in store for us though.

    [Reply]

  99. Bigv

    This Shit is Heat

    [Reply]

  100. coolguy

    I think its great very different but in a good way. All the haters do your job go ahead and hate smh. if u don’t like it or her just don’t listen to it. No need to be disrespectful or mean. All her starz and people feeling the song out there let’s make this her first #1 hit single from 2-11. I love the cover picture for this single its beautiful.

    [Reply]

  101. me

    UGGGGGH! SO DIFFERENT! I DIGS IT

    [Reply]

  102. MinajFAN!

    This is Fuking Dope!!! this is not what i expected it to be like I FUCKING! love it!… and the single Cover is fuking Banging this just slayed and it exceeded my expectations for sure #BrandysNotPlayinAround

    [Reply]

  103. dee

    Yesssssssssss brandyyyyy!!!!!!

    [Reply]

  104. danny

    DAWN IS NOT FUCKING WITH BRANDY, She still doesnt know who she is as a singer/artist so please

    Brandy been here doing it and her style has been copied many times But guess what she’s back!!!! YES DEAL WITH IT

    #1 hit right here LOVE IT!

    [Reply]

    georgia23 Reply:

    @danny, I MUST disagree. Dawn has a very strong sense of who she is as a songwriter and singer. I’m sorry but noone is f*cking with the material Dawn put out on that EP. I’m a DIE-HARD Brandy fan so don’t get it twisted, but your statement is just FALSE. CREATIVELY, Dawn has her own swag and her own musical style. She’s not as diverse of a vocalist as Brandy is, but she understands what works best for her voice and she’s smart about CREATING her music. Just cause you don’t understand it, doesn’t mean it’s not legit.

    [Reply]

  105. zoo_b

    Hmm, it is ok. Different for sure for Brandy. But it gets repetitive and isn’t all that radio friendly. Compared to Ameriie’s Every Time, I think Every Time is more of radio friendly R&B song…. So I think this will be her “buzz single”..

    [Reply]

  106. Reece

    so in love with this!!! True Bran stan!!!

    [Reply]

  107. Rekyie.

    i’m in

    [Reply]

  108. Rekyie.

    i’m in love w. it !

    [Reply]

  109. Tristan

    The song is FIYAH! The production, harmonies and overall vocals are perfect for Urban smash. Not to mention that Chris’s verse is the icing on the cake. Good stuff.

    [Reply]

  110. andy

    whoa i love this!!!

    [Reply]

  111. TheDreamer

    I really love this. Different, catchy and still r&b.

    [Reply]

  112. worri

    I wish they would write a song for Brandy that allows her voice to be shown & I don’t think this song does it for her…I wish she would let me write just 1 song for her ….just one! ….It’s ok tho

    [Reply]

  113. Khia

    COMPLETE TRASH! This sounds like a Dawn Track too.. sounds like Automatic.

    [Reply]

    georgia23 Reply:

    @Khia, I’m a HUGE Dawn fan but this sounds nothing like anything she has on the EP… Chill man.

    [Reply]

  114. Rasan8250

    @Brandy4Life, Played 18 times, very hot!! Brandy back in a good way.

    [Reply]

  115. JoeyCrack

    LOVE IT! Cant wait to buy it.

    [Reply]

  116. Rihanna Navy

    It’s okay.

    [Reply]

  117. maya

    After fortune Chris Brown needs a BREAK.

    [Reply]

  118. cnm

    YASSSS BRANDY!!! They already started playing it on the radio where I’m from. Can’t wait for her new album.

    [Reply]

  119. ChrissyPoo

    BRANDY IS BACK, LADIES AND GENTLEMAN!! NUFF SAID BOUT IT!! this song was genius for her; fun, upbeat, something a little out of the box for her so she can get back to the charts.

    HATERS have several seats…..BRANDY is the truth because their is no gimmicks to her, thats why she has staying power and loyal fans!

    [Reply]

  120. Thort

    This song has a fun beat and a great/catchy hook. Overall, it sounds like something is missing from it. And the verses are kind of awkward and hard to follow. Seems like everyone is digging the song, though. I want nothing more than Brandy’s success.

    [Reply]

  121. James

    Its ok somethings just missing from this song idk what tho…but i was expecting better. I still like all belongs to me better

    [Reply]

  122. NATHAN

    Okay. I’ve been playing this song all day long.
    This is a smash song.
    For real.

    [Reply]

  123. Ari

    YEAH!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  124. AVIATOR

    bran bangla sean u got this 100% right!
    its a smash
    the song goes so hard

    [Reply]

  125. Rashad

    She’s B-Rocka for a reason! This is an AMAZING R&B song, with crossover appeal! The story the bridge tells brings everything all together from just being typical to being a very clever, well thought out track. The catchy/beautiful hook draped over Bangladesh’s hard hitting production is genius as well. The video & performances will only elevate this track! I’m very excited for Brandy. :-)

    [Reply]

  126. dee

    This song is the isshhhh !!!!!

    [Reply]

  127. Brandy= DA TRUTH

    SLAYEDDD! SLAYEDDDDD!and SLAYEEEDDD! When Brandy released Human, a lot people complained that she needed a radio hit with a hint RnB/Hip Hop. Well- now we have it and some people are saying its not good enough- WHATEVER! THIS IS A HIT! Think back to the Full moon era when she released- what about us, it had the same gritty, catchy chorus that caught our attention. I am 100% certain that Brandy will deliver mind blowing ballads on her new album to fully showcase her talent. B-rocka is smart for releasing this single first- only the gifted in music would co-sign what i am saying!

    By the way- this is on constant repeat!

    [Reply]

    @B_Rizzie80 Reply:

    @Brandy= DA TRUTH, YOU KNOW what you talking about. This goes so hard. so Playful tho like, its not OOOzing Raunchy …Give me just enough. So all listeners can groove without getting Pregnant

    [Reply]

    Blaze Reply:

    @@B_Rizzie80, Ppl need to listen to it thru headphones this whole song is well put together an is the SHIT!Just enough to get you HOOKED

    [Reply]

  128. @B_Rizzie80

    Brandy is coming real HARD…. Anyone who knows the business can see this is Power Move…PPL wanna move in the summer. I ASSURE YOU this CD is nothing BANGERS and BALLADS. The song is DOPE and so Different. Dont get me started on all the voices and harmonys… BUT at the same time its not tooo raunchy, its more imagery than anything. Go BRAN.. HOT BEAT, HOT VOCALS HOT FEATURE = HIT

    [Reply]

  129. stece

    LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  130. Deya

    I really love this song. It is catchy. HIT

    [Reply]

  131. mus

    Brandy is funny she spent so much time directing Subliminals at Rodney Jerkins, and saying she hasnt had music this nice in a long time. Is this the music??, like this would be a bad track for Rodney.

    [Reply]

    credits Reply:

    @mus,

    i love brandy, but i don’t like when she makes that statement and i’ve heard her say it a few times. Her unreleased material is great, so when she says that, i feel like she is snubbing rodney’s contribution to human and also chorey chorus and stacey barthe’s production and even kadis and sean. make believe, i don’t care and silent night are all magic and sound better than put it down.

    [Reply]

  132. Neickha

    Cute. But now can they record Geronimo as a duet? That song is too good to be left as a demo or unreleased.

    [Reply]

  133. someone

    Nothing wrong with the song, always been a fan of Brandy’s & CB on it, great deal! Artists are allowed to change up…do something different, that’s what they do! Leave Brandy & CB alone, stop coming up with stupid reasons to hate!

    [Reply]

  134. Tee gee

    I love everything about brendy she got swag and she so different keep it up dear love yea from tTee gee. (Nigeria)

    [Reply]

  135. Criss

    Really liking this. Good job, Brandy.

    [Reply]

  136. Jay85

    GO BRANDY!

    [Reply]

  137. Brandy Shines Umongst Rising Stars At BMI’s “Live From Loews” Showcase! | Carlton Jordan

    [...] to lend her support to some of R&B’s rising stars. Fresh off the release of her new single “Put It Down” featuring Chris Brown, the 33-year-old singer helped introduce the new wave of talent including [...]

  138. CR211

    Yesss at brandy beating out Nicki still!

    [Reply]

  139. CR211

    yay at brandy beating out Nicki still!

    [Reply]

    Live It Up Reply:

    @CR211, I was about to say the same thing. Thank you lord. Real talent prevails!!!!!

    [Reply]

  140. early

    I luv this song so Much!She’s given us her debut #Brandy album with R&B/Neo Soul,#Never Say Never Pop/R&B,#Full Moon with edgy electric R&B/Soul,#Afrodisiac electric soul w/hip hop vibe,#Human with super Pop & a one song w/country feel & now the Vocal Bible Brandy who has been praised by Rihanna & Chris Breezy via twitter on her vocally ability is showing us more edgyness & a new sound for her on her album 2 eleven

    [Reply]

  141. early

    #LetsBeBlunt Imma put it down, you gonna all in

    [Reply]

  142. CJ

    AAMMAAZZIINNGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

  143. Steve

    LOOOOOOOOOOOOOOOOVE IT

    [Reply]

  144. CAMERO

    Love it. RCA knows exactly what the hell they’re doing. Great record. Sorry to those stuck in 1998 that’s just not it right now if you’re trying not to waste money. This will get her a younger audience, it’s something new…and signature brandy vocals are on it. Y’all know she’d be played in 5 minutes if she started with a ballad!! Great job. Anyone notice though that the breakdown would make a beautiful ballad though lol

    [Reply]

  145. yep

    this is hot!

    [Reply]

  146. TayeBiggs

    Stuck on repeat

    [Reply]

  147. Noni

    Everything I wanted from Brandy right now! I can’t stop playing it! I really hope it’s a huge hit.

    I just don’t understand why it’s not available on itunes already…I mean people might not want to buy it in 2 weeks…right now its has all the hype and RCA should take advantage of it!

    [Reply]

  148. fashionfail

    this record is everything

    [Reply]

Leave a Reply