Album Cover: Rita Ora – ‘ORA’

ORA

Rita Ora is ready for her close-up. The blonde bombshell unveils the black-and-white cover for her Roc Nation debut ORA, due August 27 in the U.K. The project features the chart-topping single “R.I.P.,” plus the Biggie-sampled “How We Do (Party),” reggae-tinged “Shine Your Light,” and anthemic “Roc the Life.”

The title represents more than just her last name. “Ora is my surname, but it also means time in my country, Kosovo, and it definitely took me a long time to get this album—three years to be exact,” she told Wild 94.9.

What do you think of Rita’s cover art? Sound off below.

You can leave a response, or trackback from your own site.

 

108 Comments

  1. bm.kk

    love itt

    [Reply]

    Ivy Reply:

    @bm.kk, Rihanna is that you? i didn’t know you had other album coming out so soon or is it a deluxe deluxe version of TTT? Ri it look as tho you edit the cover on picnik . com but i’ll excuse you, maybe you’re in rush to get your new material out.

    [Reply]

    maya Reply:

    @Ivy, Rihanna is always in a rush, 6 albums in a 7 year career, where have YOU been?

    She never seems to rush to the #1 spot though, what a pitty…

    [Reply]

  2. Kwayzee

    No. just no. i like her music but not this picture.

    [Reply]

    Shade Reply:

    @Kwayzee, Lol if this was Nicki Minaj she’d be like: “OMG! Love it!!!!!! She slated!!!”

    [Reply]

  3. TBO

    Put Rihanna’s “Loud” and “Talk That Talk” album covers together and you get “Ora”. Say no more.

    [Reply]

    tell'em Reply:

    @TBO, LOL! I was thinking the same thing.

    [Reply]

    True blood Reply:

    @TBO, will you idiots stop with the dumb rihanna comparisons!!!! If u gotta put two things together to make a point then YOU HAVE NO POINT. Rihanna fans look really sad and desperate with the constant shade.Its a damn cd cover.
    Love the cover, she looks really pretty.

    [Reply]

    Frankie Reply:

    @True blood, They can’t help it! Ignorance sustains their lives.

    [Reply]

    #RihannaNAVi Reply:

    @True blood, Shut the fuck up. Anyone can see that her album cover looks kinda like Rihanna’s deluxe version of TTT with a lil bit of “Loud”. I bet if it was the OTHER way round people would say that Rihanna’s copying Rita.

    And WE’RE are not the ones who compare her with Rihanna. Well not all of us. It’s a lil bit of both fan bases so don’t blame all the bullshit on us.

    [Reply]

    RomanReloaded Reply:

    @True blood, But It’s Fact Tho. It Do Look Like A Cross Between Talk That Talk and Loud

    [Reply]

    TBO Reply:

    @True blood, @Frankie LMAOOOOO, Keep barkin lame bitches ;*

    [Reply]

    D.Strock Reply:

    @TBO, The truth

    [Reply]

  4. Maher

    I like the photograph, but who’s fucking decision was it to process it through Instagram? And the text looks shit. Would of looked much better not to repeat the ‘Ora’ on the cover, and just put an emphasis onto her titled last name, maybe underlined or something. Disappointed :-(

    [Reply]

    Yes Reply:

    @Maher, Exactly what I was thinking.

    [Reply]

  5. C1

    This Album Is Going To Be Flawless !!!!

    [Reply]

  6. Susan

    I think its cute lol Now put it in stores, so I can get mine

    [Reply]

  7. Christion

    Wow. This is really happening. I been a fan of her for so long. So proud of Rita. I told em she was gonna be a star lol

    [Reply]

  8. Arno

    illuminati puppet yet she don’t know she’s been used!!!1

    [Reply]

  9. THATBEYONCESTAN

    LOVE IT !

    [Reply]

  10. LD

    Illuminati? :S

    [Reply]

    visinequeen Reply:

    @LD, not illuminati, celebrities dont run shit, not even their own lives, they are PUPPETS

    [Reply]

  11. b

    Not sure y she has an album.. she doesn’t even have fans yet.. these record labels are extremely stupid with their decisions.. they put unknowns out but wont give stars a deal whose had their fanbase established for years!

    [Reply]

    Neickha Reply:

    @b, Shes slowly creating her fanbase. She’s had a couple #1′s and RIP is doing well on the top 40. She has more fans than you think.

    [Reply]

  12. Donn

    Why is she covering one eye??

    [Reply]

    :) Reply:

    @Donn, Maybe it was sore.

    [Reply]

    WonderLand19 Reply:

    @:), ARHHHHAHAHAHAHHAA stop! LOOOOOOOOOOOL!

    [Reply]

  13. JoJo

    this is all types of stupid

    [Reply]

  14. BW Extreme

    Her album does look like a album cover Rihanna would do. I wish she had a US release even though I wouldn’t buy it.

    [Reply]

  15. Whitney

    Very creative. I like the B&W with the red letters. Makes the cover stand out

    [Reply]

  16. mumi

    COPY OF RIRIIII!!! SLUT. I hate this bitch since she showed up. I always had a feeling that she’s trying to be the new Riri, but now I’m sure. And for those who want to reply and cry like a whiny bitch, google the Talk That Talk Cover and the LOUD cover and you’ll get a mix of them both here. That bitch can go back to Shqiptar.

    [Reply]

    Christion Reply:

    @mumi, you really need to take your meds. You sound insane or drunk. You dont know either of these women personally. Rihanna is not your friend and you dont know Rita to call her names. But Rita and Rihanna know each other, and are friends, so you look stupid. Plenty of women have had they face on an album cover before rihanna.

    [Reply]

    Is this Life? Reply:

    @Christion, Thank you. The Navy need to stop living though Rihanna and start understanding that she is NOT their friend. Let Rita do her thang, let Riri do her thang, their both great in their own right.

    [Reply]

    King Reply:

    @mumi, U mad? Lol

    [Reply]

  17. Whitney

    Sexy af. Love the b&w with the red letters.

    [Reply]

  18. ayee

    me like it !

    [Reply]

  19. Lisa l

    So despite bey, kelis, aaliyah, monica, brandy, janet, madonna and the hundreds of female artists all having a cover with their face on it, before rihanna, once rihanna has done, nobody else can do it. These stans are crazy. Women been putting their face on the cover since they sold vinyl albums. Smh

    [Reply]

    shane Reply:

    @Lisa l, This album cover looks exactly like talk that talk.

    But per usual she can bite rihanna’s swag and get away with it.. but if rihanna goes curly brown shes impersonating beyonce…

    she shaved one side of her head she was imitating cassie

    call a spade a spade and stop being bias
    if you scrutinize one euthanize all

    [Reply]

    visinequeen Reply:

    @shane, @Lisa l, just because it looks like talk that talk, it doesnt mean shit! the younger people are the fucking dumber you sound smh, she’s a labelmate of hers, and happened to appear at the same time Jay-Z was “mad” at Rihanna for the Birthday Cake Remix, OTHERWISE, donna summers, Cher, Janet Jackson, Pat Benetar, BLondie, Stevie Nicks, Madonna, Britney Spears, Beyonce, Paula Abdul, Kelly Rowland, and MANY MANY MORE have had similar covers.

    [Reply]

    fresh Reply:

    @visinequeen, time to clock a bitch…
    your assumption that i am young is on wht grounds?
    further more how sad are you an ADULT thats comenting on Rap-Up… no job? no spouse? no kids to raise?
    get it together.

    further more if we are going to talk about ignorance, it would be advised that you refer to facts than bullshit that comes to your brain …. because RIHANNA IS SIGNED TO DEFJAM… RITA ORA IS HOWEVER SIGNED TO ROC NATION. ROC NATION ONLY MANAGES RIHANNA.

    [Reply]

  20. nuny

    Illuminati? Im starting to believe they do that so they can at least have something to talk about.

    [Reply]

    SdotB Reply:

    @nuny, u dummy…it’s nothing new…Aaliyah been covering one eye her whole career…why is it suddenly “something to talk about” now? And why is it suddenly an “illuminati” reference? SMDH

    [Reply]

    Ray Reply:

    @SdotB, So u guys really don’t believe the shit, it’s something more than people covering their eye all of a sudden, it dosen’t even look that cool so it has to be something more!

    [Reply]

  21. Rap*LovesJesus

    Illuminati.

    Funny how all the chicks and people from jayz have to wear all black everything (dark clothes) and/or cover their eye.

    + Jayz leading ladies bey and riri never thank god when they win awards.

    Something very fishy about the roc.

    [Reply]

    nuny Reply:

    @Rap*LovesJesus, its called having edge.

    [Reply]

    RomanReloaded Reply:

    @Rap*LovesJesus, Check Beyonce’s Billboard Millenium Award She Thanked God Then. Maybe She Thinks That Thinking God Is Cliche. and Once They Interviewed Her About Having A Child and She Said When God Wants It To Happen It Will Happen. So If You Don’t Do Your Research, Shut The ____ Up

    [Reply]

    Rap*LovesJesus Reply:

    @RomanReloaded,

    Nope, she didnt thank go there. She didnt thank him since Destiny Fulfilled.

    She said ” god bless you” but that doesnt mean thanks.

    [Reply]

    RealIssh Reply:

    @Rap*LovesJesus, U watching all the videos ? Lol .

    [Reply]

    Rap*LovesJesus Reply:

    @RealIssh,

    Yes.

    [Reply]

    RealIssh Reply:

    @Rap*LovesJesus, It was a rhetorical question .

  22. JSTAR

    1 EYE???????

    [Reply]

  23. JSTAR

    1 EYE????

    [Reply]

  24. Songstress

    She gives me life !

    [Reply]

  25. @iJustOrigiNate

    Approved

    [Reply]

  26. Jay

    Meh…I dont know about this cover… Its alright but its more a single cover than an album one… In my opinion she should of done something like Iggys Glory ep…Like “high fashion meets streets” haha

    [Reply]

    giizus kryst Reply:

    @Jay, word

    [Reply]

  27. Ramon

    I’ll be copping this!

    [Reply]

  28. Mr No Fucks To Give

    Covered one Eye, Triangle on the ORA.. What do you get? All seeing eye and a pyramid..which is? #ILLUMINATI.

    [Reply]

  29. zedoa

    Reminds me of Rated R cover

    [Reply]

  30. Aunt.dot

    rih rih is that you???!!!

    #LMAO!

    [Reply]

    Hank Reply:

    @Aunt.dot, You obviously can’t read.

    [Reply]

    Aunt.dot Reply:

    @Hank, and you obviously dont know sarcasm….

    #LMAO!

    [Reply]

    Deidre Reply:

    @Aunt.dot, Actually, his comment sounds pretty sarcastic to me.

    [Reply]

    Aunt.dot Reply:

    @Deidre, #OH ?

    [Reply]

    me Reply:

    @Aunt.dot, let them keep acting dum if they cant see this bitch is lame and is a wanna be rihanna then thats on them (rih rih is that you) lol funny

    [Reply]

  31. Shutterbug

    This is THE FOURTH OF JULY-THE INDEPENDENCE DAY OF THE UNITED STATES OF AMERICA (which we fought for AGAINST her precious UK).

    Unless she gives an AMERICAN release date, I’m NOT supporting her.

    [Reply]

    Grant Reply:

    @Shutterbug, You sound all kinds of foolish. Sit down somewhere. If you were a true fan, it wouldn’t matter what territories she released the album in.

    [Reply]

    Shutterbug Reply:

    @Grant, True fans would want the album released in their HOME COUNTRY.

    Are you saying she has no fans in America?!

    PS. HAPPY INDEPENDENCE DAY…SUCK IT UK!

    [Reply]

    Rachel Reply:

    @Shutterbug, When did he ever say she had no fans over here? Seriously…you need to grow up. If you want the album so badly, you’ll order it from Amazon UK and have it imported. And if you don’t, you’ll download it illegally..which you’ll probably do anyway.

    And this beef with the “UK” is hilarious. Last time I checked, we fought against GREAT BRITAIN, not the entire UK. Whooo…somebody failed history! CLEARLY, though…you’re the one “sucking” it as the album has no anticipated release in the US. LOL.

    [Reply]

    Shutterbug Reply:

    @Rachel, Great Britain and the UK are ONE AND THE SAME.

    [Reply]

    virusa Kirokzx Reply:

    @Shutterbug, she have fans Everywhere And you will know it

    [Reply]

    Yasmine Reply:

    @Shutterbug, You know what? I emailed a screenshot of your comment to Rita and she let me know JUST how much this is tearing her up inside.

    [Reply]

  32. Joey

    I’m a huuuuge Rihanna fan. But come on stop comparing Rita to Rihanna. Rita is def on another level, she is the artist while Rihanna is the entertainer. RiRi is already on her worldwide superstar level, no one will take that away from her so please stop hating and give some love for Rita!

    [Reply]

    Is this Life? Reply:

    @Joey, Oh Joey. Ur the TRUTH!

    [Reply]

    Nicole Reply:

    @Joey, You are the best Rihanna right now

    [Reply]

  33. angelcake501

    wow similar to rihanna loud and talk that talk album. she needs to try to do something different. remember when rihanna first came out they compared her to beyonce . but then she cut her hair and turn it black and now she is an individual.

    [Reply]

  34. billionaire

    I’ll pass, look like a Rihanna clone!

    [Reply]

  35. Good Motherfuckin Music

    well this looks awfully familiar, rita ora will be no on in 3 years… quote me

    [Reply]

  36. Michelle

    Ready to buy it. Love the cover

    [Reply]

  37. Felipe

    I just can’t like this girl, she doesn’t convince me at all, but she has her fanbase and I think is good for her

    [Reply]

  38. TRP

    This girl wanna be Rihanna so bad. I know yall see it, you can try to deny it but it’s clear as day.

    [Reply]

    Issa Reply:

    @TRP, LOL…this has been Rita’s style for YEARS. Even before Rihanna shed her good girl image. I used to see her all the time before Jay signed her and she hasn’t changed a bit! Don’t talk what you don’t know.

    [Reply]

    FRESH Reply:

    @Issa, good girl gone bad was 2007
    rihanna has been a bad girl from there after.. so cut the crap the bitch has only been signed 3 years…. quit fronting shes biting rihanna hard

    why is it that as rihanna does this thug life thing… rita starts talking about biggie…. girl get it the fuck together.
    be you, not rihanna.

    she wears the same clothes as rihanna… the same associates… dates rihanna ‘s reject
    records rihanna’s rejected material

    am i the onky one getting the blatant copying

    and this gyal knows ntn bout blodclatt jamaican songs or thug life the bitch aint even black…. AND YES IM MAD!
    AS NICKI SAID THIS CANT E CURED WITH NO ELIXER SO PLEASE DONT USED THE TIRED ” HAVE YOU TAKEN YOUR MEDZ LINE”

    [Reply]

    TRP Reply:

    @Issa, I talk what I see with my eyes, and I have good vision. Thanks though.

    [Reply]

    fresh Reply:

    @TRP, HAVE YOU EVER HEARD THE PHRASE SEEING IS DECEIVING?

    :D

    [Reply]

  39. g_s17

    I love the picture, but the person who edited it did a bad job. What kind of text is that and what’s up witht he border? Regardless of this, I’m still buying the album, Rita’s amazing!

    [Reply]

  40. virusa Kirokzx

    Can’t wait for her debut album come out Love the Tittle

    [Reply]

  41. Real

    I just think she try’s way too hard. And you can’t blame ppl for comparing her to Rihanna … I mean look at her, nothin original.

    [Reply]

  42. NNJW

    Both Rihanna and Ora are 2 dumb ass industry hoes, nothing more, nothing less.

    [Reply]

  43. jsonic3

    I live. I live rita I hope she release her Cd in the Usa. she sings Betta then rihanna and wen she sing live yu have to give to her she got a a awesome voice.

    [Reply]

    FRESH Reply:

    @jsonic3, She sings OKAY live.. if we are going to talk about singing great as a u.k act we have adele leona lewis and jessie j… rita ora is basic
    and having a good voice doesnt equate to success its a package hence the reason why rita is constantly trying to impersonate rihanna

    [Reply]

  44. NNJW

    Both Rihanna and Ora are 2 brainless industry slaves, nothing more, nothing less.

    [Reply]

    FRESH Reply:

    @NNJW, if i could get a job in the industry for not using my brain and making 54 million dollars a year like rihanna…. sing me the fuck up!

    it is evident that rihanna runs her shit hence the rift between she and jay because she is a boss bitch!
    lie to yourself all you want but the truth will reign supreme

    [Reply]

  45. Ryu

    END OF RIHANNA REIGN! Watch Rita takeover! Lol

    [Reply]

  46. me

    SHE IS AN WANNA BE RIHANNA AND FUCK ALL OF YALL WHO HATING ON RIHANNA SHE SOLD THE MOST IN 2012 AND 2011 WHY YALL MADE CAUSE YALL STARS IS BELOW HER

    [Reply]

  47. uhmmm

    Don’t like it….she looks like a blow up doll to be honest

    [Reply]

  48. boom boom

    same here, i love the picture, yet not so much the font, nor the borders, yikes!

    and not, Rihanna and her are different artists, no beef between them, so STOP IT.

    [Reply]

  49. WhoMyBabyDaddy?

    Does anybody see a lil nicki minaj in this bitch? I mean like sit down, barbz eat rita and spit her out, like a hammbugaa !!! Dis is alllll types of stupid look at dis frontin ass ho she aint bout dat lyfe i bet she fucked drake ight. It look like they took this pichur with a calculator and used instagram edit dey take better pics for the Target catologue. just cause rita and rihanna on the same label dun mean they can jack rihannas SWAGGER!! You’re arguemant is invalid. das all i gotta say. beyonce suck. BASED GOD

    [Reply]

  50. brejayjay

    Ok I dont understand why ya’ll judging frank ocean? I mean kk he likes boys and gals??? the gay nigga makes better music than like 90% of the straight niggas. at the end of the day music is music you should never judge a nigga music by the person he is!!!! OFWGKTADGAFLLBBLSFBAN

    [Reply]

    me Reply:

    @brejayjay, lol wrong post but i feel you

    [Reply]

  51. Kyle

    I like it but I agree, it does look like Rihanna’s “LOUD” and “Talk That Talk” covers meshed together. I am curious to hear how the album will sound?

    [Reply]

  52. Yeah Yeah

    Rihanna copycat

    [Reply]

  53. cOMEaTmEbRO

    I don’t really listen to her music like that, but this cover looks like something a fan would make.

    [Reply]

  54. huh?

    Another one eyed illuminati nwo crap junk cover eh.

    [Reply]

  55. maya

    everyone is stressing how her cover looks like Rihanna’s cd covers but Ri’s new wardrobe looks like Rita Ora’s so the navy’s shade holds NO value.

    [Reply]

  56. Rafael

    Le saviez vous ? Gloria Jones est tre8s maisauve conductrice ! Elle e9tait la compagne de Marc Bolan le leader-chanteur de T.Rex dans les anne9es 70, groupe qu’elle avait rejoint e0 l’e9poque. En septembre 1977, elle conduisait la Mini-Cooper du couple . et perdit le contrf4le de la voiture qui finit dans un arbre Marc Bolan est mort sur le coup, elle a e9te9 blesse9 se9rieusement. En e0 peine un mois Elvis Presley puis Marc Bolan (T.Rex) de9ce8dent tragiquement le Rock est en deuil et inspire “Ex-fan de sixties” e0 Gainsbourg !

    [Reply]

  57. TRUTh

    Why she covers one of her eyes?

    [Reply]

  58. professional drums

    My brother suggested I may like this website. He was totally right. This put up truly made my day. You cann’t imagine simply how much time I had spent for this info! Thank you!

    [Reply]

Leave a Reply