Jay-Z Tops Forbes’ Hip-Hop Cash Kings List

Jay-Z

Jay-Z is having the best week ever. With Watch the Throne set to debut at No. 1 on the charts, the rap titan also reigns atop Forbes’ annual Cash Kings list.

The magazine has declared the Roc Nation mogul as hip-hop’s top earner with $37 million made in the past 12 months. He tops the list for the fourth time in five years thanks to tour sales, his ongoing $150 million Live Nation deal, and stakes in the New Jersey Nets and 40/40 club.

Following in close second is hip-hop impresario Sean “Diddy” Combs, who banked $35 million in the past year with roughly half of his earnings coming from Ciroc vodka.

Jay’s partner in rhyme Kanye West claims third place, returning to the top three for the first time since 2009. Lil Wayne ties with his YMCMB comrade Birdman for fourth ($15 million), Eminem, Dr. Dre, and Snoop Dogg rack up $14 million each, and Wiz Khalifa, Pitbull, and B.o.B are among the new entries.

Nicki Minaj becomes the first female to make the list at No. 15 with $6.5 million. The Young Money diva burst onto the scene with her platinum debut Pink Friday, tours with Lil Wayne and Britney Spears, and endorsement deals with M•A•C Cosmetics and Casio.

Cash Kings 2011: Hip-Hop’s Top 20 Earners

1. Jay-Z – $37 million
2. Diddy – $35 million
3. Kanye West – $16 million
4. Lil Wayne (tie) – $15 million
4. Birdman (tie) – $15 million
6. Eminem (tie) – $14 million
6. Dr. Dre (tie) – $14 million
6. Snoop Dogg (tie) – $14 million
9. Akon – $13 million
10. Ludacris – $12 million
11. Wiz Khalifa (tie) – $11 million
11. Drake (tie) – $11 million
13. Pharrell Williams – $10 million
14. Timbaland – $7 million
15. Swizz Beatz (tie) – $6.5 million
15. Nicki Minaj (tie) – $6.5 million
17. Rick Ross (tie) – $6 million
17. 50 Cent (tie) – $6 million
17. Pitbull (tie) – $6 million
20. T-Pain (tie) – $5 million
20. B.o.B (tie) – $5 million

You can leave a response, or trackback from your own site.

 

198 Comments

  1. Cheers

    cool

    [Reply]

  2. time

    you see lil kim nicki is getting the paper while you stay hating

    [Reply]

    Mia Reply:

    @time, Lil Kim has more money than Nicki and they go by if you have put out an album and touring.Lil kim haven’t put out an album so she she’s not going to be on there dumb@ss.

    [Reply]

    Dizzle Reply:

    @Mia, STFU kim is broke and u know it!!! look at akon he aint put out anyfing since 08 n still up there in tha ranking so come again biatch!! :)

    [Reply]

    Queenbee Reply:

    @Dizzle, Kim is far from broke! she lives in one of the richest city in the country! google it loser! Kim has more money then u and that’s a fact!

    [Reply]

    YUNG Reezy Reply:

    @Queenbee, STFU, who cares if Lil kim got more than us. Lil kim ain’t done shit, she’s just a lame hoe with money. fuck outta here

    [Reply]

    Really? Reply:

    @Dizzle, akon is rich off gaga! know your facts

    [Reply]

    Phluck outta here. Reply:

    @Dizzle & @YUNG Reezy,
    WTF are U talking about???? Lil’Kim is worth way more than 6.5milli… please do your research b-4 jumpin on here looking stupid. Look up her net worth. At the end of the day… Nicki is worth 6.5 milli [as of now], Lil’Kim & Foxy Brown’s net worth is 18 Milli, Lauryn Hill worth 20 Milli, & Missy straight shiiii on all of them…she’s worth 250 Milli….
    U 2 & ya’ll opinions…are worth…. $0!

    Why hate on anyone that has clearly done more than U… whose the lame hoe?

    As your idol has said b-4…

    “Broke b**ches so crusty, disgust me…”

    I luv them all by the way…

    [Reply]

    Joyams Reply:

    @Mia, Doubt it

    [Reply]

    andy Reply:

    @Mia, bitch you look SO pathetic and bitter. smh you shouldve just stayed quiet. talk is cheap!!! was Kim on the list on the last year she put an album out? NOPE! how about the album before that? NOPE! just sit down bitter bitch.

    [Reply]

    Mia Reply:

    @andy, Lil Kim net worth is 20 million Google it.The reason she’s not on here cause they go by albums and movies.Lil Kim haven’t did anything to be in the spotlight.They go by popularity.That’s why Will Smith wasn’t on the Forbes list for the actors even though he have alot of money.Nicki fans are so dumb.

    [Reply]

    biggestnickifan Reply:

    @Mia,ANDY WAS RIGHT FOR DOGGING YOU WAKE THE FU.. UP!AND PLEASE TELL ME OF ANYTIME LIL KIM THE HAZ BEEN AKA LOTOYA JACKSONS LITTLE SISTERS NAME ON THE LIST!! AT THIS VERY MOMENT NICKI MINAJ IS KING!AND WHO IS GOING TO TAKE THE THRONE FROM HER?LOVE NICKI MINAJ BIGGEST FAN!!YMCMB MEN LIE,WOMEN LIE,NUMBERS DON’T!

    [Reply]

    Kia Reply:

    @biggestnickifan, The list is fairly new.When Kim was out the list wasn’t even invented yet.Missy Elliot and Lauren Hill made more money than Nicki did but they was never on it cause the list wasn’t even invented yet.Nicki fans stay dumb.

    [Reply]

    ddd Reply:

    @Mia, lol what a lame argument? do 50 cent and akon have albums or singles out? haha u hatin

    [Reply]

    andy Reply:

    @time, exactly!!! pwahahhaa

    [Reply]

    Dave Reply:

    @time, Nicki stans have proved they’re idiots. It’s really no point in replying to them. I mean the fact they say Lil Kim is hating on Nicki when Nicki started the beef years ago & there’s physical proof proof, & the fact Lil Kim hasn’t said nothing else about Nicki since in the song “Black Friday”, pathetic… Be happy for Nicki, Lil Kim is not on here. Y’all talk about hating, but aren’t you hating on Kim if you bring her up when she had nothing to do with the post? Go back to school please.

    [Reply]

    joey Reply:

    @Dave, your so right. who gives a fuck if kims not on the list.

    nickis playing the pop game, thats how shes making her cash. nothing wrong with that, its working for her. but the only reason nickis big right now is because their isnt a powerful female movement in hip hop. wait till eve kim and missy come out of the lab with music that will send nicki back to her mixtape days.

    [Reply]

    Haaaaaa Reply:

    @joey,
    Right!

    Even more females coming out the wood works….

    [Reply]

  3. Mr Xclusive

    King Hova & Queen Bey

    [Reply]

  4. i feel sorry for kim

    nicki is getting the money were you kim home

    [Reply]

    Lala Reply:

    @i feel sorry for kim, Lil Kim’s net worth 20 million.Nicki net worth 8.5 million.Nicki haven’t even reach the 10 million droller mark.Y’all Nicki fans are pathetic.

    [Reply]

    andy Reply:

    @Lala, Kim has been in the game how long honey? Nicki been out how long? exactly, aint no one pathetic but you Kim fans. just shut up cause you guys always make yourselves look soooo dumb man.

    [Reply]

    NICKIMINAJJJJJJ! Reply:

    @Lala, Fuck Outta Here Dusty Basement Baby BITCH You Just Mad Because Nicki Worth 8.5 Milli In The 2’1/2 Years She Been Out & Kim “Supposedly” Worth Only 20 Milli & She Been Doing It 15-20 Years Now ??? Pathetic Ass Hoe Claim Herself As The Queen But Really Just A Broke Ass Washed Up Rap BITCH !

    [Reply]

    Queenbee Reply:

    @NICKIMINAJJJJJJ!, Actually u are the one mad posting because like it or not kim still has more money than u and Nicki! #thatisall

    [Reply]

    Queenbee Reply:

    @Lala, Why would u feel sorry for kim? Kim has more money then u and Nicki so have several seats

    [Reply]

    ska Reply:

    @Queenbee, ahahhaha “have several seats” made me laugh outloud, clever. wait till missy and kim drop bombs everywhere with their new shit. nickis gunna need to save that 8.5

    [Reply]

    Nick Reply:

    @Lala, Nicki just started though. In a couple more years she’s bound to pass what Kim has done in what? 15 years? Ouch.

    [Reply]

    Kia Reply:

    @Nick, Nicki will not be around 15 years from now.Aint nobody going to buy an album from a 46 yr old.Talking about “It’s Barbie bytch.”

    [Reply]

  5. ree ree

    nicki minaj nicki minaj and nicki minaj what else to say get that money bitch fuck all of the haters lame ass bitches dont see lil kim names am just sayin lmaooooooooo ymcmb 4 life carter4 8/29/11

    [Reply]

  6. EyFresh

    Lil kim aint getting no paper, quit Bullshitting!!!

    [Reply]

    Queenbee Reply:

    @EyFresh,U don’t know what kim is getting! Good 4 Nicki but she still doesn’t have more money then kim!

    [Reply]

    Abraham Reply:

    @EyFresh, sori are all the artist from no 1 to 17 truely richer dan 50cent in the real sence, or are using a criteria i dnt undertsand.pls i need comments. thanks

    [Reply]

  7. Trina

    LIL KIM FANS ALWAYS SAY KIMS NET IS 20 MILLION DOLLARS UMMM WHERE IS THIS PROOF?

    [Reply]

    andy Reply:

    @Trina, even if it was true, Nicki has been out for so little time. imagine what she’ll do in 10 years? Kim is going to be at the bottom in 5 years. watch! nicki working on animated shows and a-list movies. ch

    [Reply]

    Greg Reply:

    @Trina, Google it bytch.Go to net-worth.com

    [Reply]

  8. Big Sean

    The difference between the top 2 and the rest is outstanding

    [Reply]

    From Tokyo Reply:

    @Big Sean, Is it weird that I’m glad to see another comment not arguing over two women that nobody on here knows personally? That was a nice break. I think I’ll stop reading here.

    [Reply]

  9. ok

    you see lil kim talk is cheap

    [Reply]

    andy Reply:

    @ok, amen.

    [Reply]

    Greg Reply:

    @ok, Lil kim net worth 20 million.Nicki is 8.5 million.Nicki haven’t even rich 10 million dollars.Stop gassing Nicki up.

    [Reply]

    DenimJunkieKidd Reply:

    @Greg, lol go check that site again…kim is at 18mill….and it took 15+years to get there….

    [Reply]

  10. Dopeness

    Hahaha! Ricky Ross making us much money as 50 now. Haha! Shame, 50 failed! Boss!

    [Reply]

    50 Reply:

    @Dopeness, that’s what they made 4 the year! 50 still has more money then ross jackass

    [Reply]

    ddd Reply:

    @Dopeness, lol, ross made that money in his most successful year in a life, the one he’ll never duplicate, and 50 made it in totally obscure year for him lol

    [Reply]

  11. lucy

    lil kim won´t even put out any new music the bit.. is done she said a mouth ago that the new single is coming nothing SHE NEEDS TO JUST GIVE IT UP IT´S OVER

    [Reply]

    andy Reply:

    @lucy, bench time! i agree.

    [Reply]

  12. ihatemyles

    wait wheres the ever so great and relevant lil kim???? bwahahahaha nicki stay winning!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [Reply]

    Greg Reply:

    @ihatemyles, Lil kim still got more money than Nicki.I would rather be irrelevant with 20 million and rich than relevant with only 8 million dollars.

    [Reply]

  13. BYE FAN

    GOOD BYE LIL KIM even your royal fans are upset at you now you are done it´s nicki´s time to shine

    [Reply]

    Stone Reply:

    @BYE FAN, Nicki got proven to be a liar over and over again this year and y’all idiots still support her just because she has money.Nicki fans are pathetic.

    [Reply]

    Shaniqua :) Reply:

    @Stone, Oh ? But lil kim ain’t doing shit but being a fucking bitter ass ugly bitch ! Bitch ain’t shit and neither are you Grimlins !

    [Reply]

  14. Beyonce fan

    lil kim was worth 123 million she just blow the money on fixing her face that 18 million networth was after 2010 please learn the facts first before you talk crap #happy for nicki

    [Reply]

    andy Reply:

    @Beyonce fan, PROOF? didn’t think so …

    [Reply]

    Stone Reply:

    @andy, Google it faggit.

    [Reply]

    Kelly Reply:

    @andy, Google it you dumb@ss bytch.

    [Reply]

  15. ihatemyles

    did someone jus say kim got 20 million??? i need to see the motha fuckin receipts…

    [Reply]

    Jenny Reply:

    @ihatemyles, Google it.It’s not that hard.

    [Reply]

  16. its barbie

    am happy for nicki

    [Reply]

  17. Joyams

    yeah nicki make that muny

    [Reply]

  18. its barbie

    NOW THAT OLD HASBEEN WILL KNOW HER PLACE

    [Reply]

    Queenbee Reply:

    @its barbie, A so called has been who’s is signed with Universal Records!

    [Reply]

    Jenny Reply:

    @its barbie, Kim got more money than Nicki.The list goes by popularity dumb@ss.Kim haven’t put anything.

    [Reply]

    DenimJunkieKidd Reply:

    @Jenny, lol no, it goes buy how much money these artist made THIS year….meaning nicki made more than kim THIS year duhrrrr

    [Reply]

  19. kim is done

    AM SORRY KIM FANS BUT KIM IS DONE

    [Reply]

    Kim Reply:

    @kim is done, U sound dumb! Mc Hammer broke billboard records and made million where is he now? Broke! Good 4 Nicki but Kim is far from done! Kim’s net worth is still more than Nicki! #fact

    [Reply]

    U Dumb Right? Reply:

    @kim is done,
    How???? b-cuz of 6.5 Milli???? Kim had triple that by the time she was 29! She has a legacy, she aint gotta do nothing. She did enough to influence Nicki though…

    Besides.
    Missy killing them all! She’s worth 250 Million…It’s gonna take alot of Pink wigs & voice overs to catch up!

    [Reply]

  20. nicki

    THE CHICKEN GOT FRIED KIM IS DONE BYE BIT.. HANG IT UP

    [Reply]

    Lil Kim Reply:

    @nicki, Good 4 Nicki but what does kim has 2 do with this! Kim net worth is still more than Nicki so I don’t see your point!

    [Reply]

    tripp Reply:

    @Lil Kim, agreed it is more. stans these days…

    [Reply]

    Chadder Reply:

    @tripp,
    Right?
    They keep me laughing.

    [Reply]

  21. lola

    SORRY LIL KIM BUT YOU ARE DONE

    [Reply]

  22. CJ

    birdman at #4? lol

    [Reply]

    Roman Reply:

    LMFAOOOOOOOOOO!!!! Krim lost again! She needs to just give it up! Nicki always wins(: #ItsBarbieBitch

    [Reply]

    Jenny Reply:

    @Roman, Kim got more money than Nicki dumb@ss.

    [Reply]

    Shaniqua :) Reply:

    @Jenny, Oh but why her ugly ass ain’t make the list tho ? Oh .. And don’t say that network shit . THIS BITCH IS WACK & SHE FUCKING DONE ! HANG IT THE FUCK UP ! Nobody checking for lil kim anymore. Her network is steady decreasing . She to busy being certified Foil on paypal #IMDONE ! LMAOOOOOOOOOOOOOOOOO !

    [Reply]

  23. CITY

    Y YALL ALWAYS GOTTA MAKE SHYT A COMPETITION…DO YALL NO KIM OR NICKI..NO SO EVERYBODY SHUT THE FUCK UP…ANYWAY CONGRATUALATIONS TO THESE VERY SUCCESFUL AFRICAN AMERICANS DOING THE DAMN THANG!!!…unlike sum of these broke ass muthafuckas blogging and hating about yall..

    [Reply]

  24. X

    Congrats nicki I can’t believe she was the first like wtf was these other femcees doing like no shade really wondering ? And wow at wiz

    [Reply]

    Stacy Reply:

    @X, The list is new.When other female MCs were out the list wasn’t invented yet.

    [Reply]

  25. MC

    Birdman makes money by talking about money in EVERY song he makes. He recycles all his bars. Where’s Nelly on this list? Derrty ENT We All We Got!

    [Reply]

    Miles_Edgeworth Reply:

    @MC, Apparently he’s broke according to his former manager, he lost money trying to make that move that body song into a hit!

    [Reply]

  26. TRINA

    lil kim is the queen

    [Reply]

    andy Reply:

    @TRINA, stop lying bitch, BYE!

    [Reply]

    Steve Reply:

    @TRINA, Correction: WAS. Nicki’s in the Throne now. :D

    [Reply]

    Stacy Reply:

    @Steve, Nicki will be gone in 3 years.Kept dreaming.

    [Reply]

    Shaniqua :) Reply:

    @Stacy, “Kept” dreaming . Bitch you can’t even make a correct valid sentence fucking dumb hoe ! Smh half these Krimlins are so delusional . It’s okay your “Queen” is still #1 on paypal with her certified foil mixtape .
    KEEP IT MOVING NICKI STEADY WINNING YOU BITCHES STEADY LOSING !

    [Reply]

  27. Queen

    @ok, Talk is cheap since kim net worth is still more than nicki’s

    [Reply]

    NICKIMINAJJJJJJ! Reply:

    @Queen, OK Whats Your Point ? Nicki Been Out 2’1/2 Years & Kim Been Out 15-20 Dickhead Do The Math, But We’ll See Where She At In The Next 5 Years Making More Bucks Than Kim EVERY Did & Im %100,000,000 Positive Of THAT!

    [Reply]

    Tina Reply:

    @NICKIMINAJJJJJJ!, Nicki will not be her 10 years from now.Nobody is going to buy a female rapper talking about Barbies in there 40′s.

    [Reply]

    X Reply:

    @NICKIMINAJJJJJJ!, actually nicki ain’t even been signed a whole 2 years yet and she doing all this

    [Reply]

  28. PrinceSmooth

    Wow Wiz is killing it lol

    [Reply]

  29. Ashley

    King Jay and Queen Bey nobody can touch them even if they tried. Both had number one albums year and everything…

    [Reply]

  30. yasss

    MY BITCH NICKI BREAKING RECORDS ON THE DAILY!!

    LIL KIM SITCHO OLD ASSS HAS BEEN GRANNY ASS DOWN!!
    BITCH NICKI IS DRAGGGGGING THE FUCK OUT OF LIL KUMS LEGACY! BWHAHAHAHAHAHAHA

    #TEAMNICKI

    [Reply]

    Tina Reply:

    @yasss, Nicki aint doing nothing.Lil Kim and Missy Elliot sold millions.Nicki only have one platinum album.

    [Reply]

  31. yasss

    QUEEN NICKI

    [Reply]

  32. yasss

    luv nicki

    [Reply]

  33. C94B

    Snoop Dogg is outstanding. He’s been on that game for ever, and he still draws an astonishing amount of cash, while still being very active in Hip-Hop (unlike monsters like Diddy, Jay, Dre, etc., who are making big part of their revenues via non-Hip-hop activities, such as Ciroc, Live Nation, Beats by Dre, etc.). I’m not SD’s biggest fan, but you gotta respect his hustling ways.

    LMAO at Ciroc making more money for Diddy than almost all of the second half of that Top 20. He’s been past his prime for a long time as far as rapping goes, but I guess a business mind never goes away.

    [Reply]

    ddd Reply:

    @C94B, so snoop makes more music than jay? LOL

    [Reply]

  34. @illerbrown

    so that dead talk from bird man saying “lil wayne has more money than jay” was all B.S haha hov got more money that bird man and wayne put together

    [Reply]

  35. MR. FRANKIE

    how come b is not here, shes all over the place n selling , can somebody explain it 2 me

    [Reply]

    uhuh Reply:

    @MR. FRANKIE, are you fxckin stupid or what. b doesnt rap

    [Reply]

  36. Drew

    birdman doesn’t doesn’t have jay-z’s lady’s money

    [Reply]

  37. @illerbrown

    J. COLE WILL BE ON THIS NEXT YEAR

    [Reply]

  38. icecube all day

    wheres ice cube at

    [Reply]

  39. Trina

    ALSO THE ONLY RESON PEOPLE LIKE ALICIA KEYS BEYONCE LADY GAGA RIHANNA ALL THAT IS BECAUSE THIS IS TOP RAPPERS NOT SINGERS

    [Reply]

    DEADDDDDD Reply:

    @Trina, Obviously. “My baby can read” face azz.

    [Reply]

  40. stop the hate

    Nicki Minaj is FIRST FEMALE RAPPER to make the list. Males make more money in Hip-hop than females. Your favorite female might have a few millions but nothing compared to male rappers.

    [Reply]

  41. lola

    i really feel sorry for lil kim fans they are fighting for a woman who don´t want to fight for her self she needs to put her good music out for the few fans she has left this is really getting sad now

    [Reply]

    ponyo Reply:

    @lola, because her fans are die hard it been this way even when she was poppin

    [Reply]

  42. UCHE THA KOKOMASTER

    if u talking about record sales, i dont see how eminem is gon be number 6 on that list. i kinda feel he is way richer than that. my opinion tho

    [Reply]

    uhuh Reply:

    @UCHE THA KOKOMASTER, he doesnt like doing businneses. just sells music. thats why he doesnt have much

    [Reply]

    UCHE THA KOKOMASTER Reply:

    @uhuh, so lil wayne does businesses too? how is lil wayne richer than em. this list dosent count

    [Reply]

    stop the hate Reply:

    @uhuh, Em got paid a million to do a commerial for a superbowl ad. He is in high demand and during better than most.

    [Reply]

    UCHE THA KOKOMASTER Reply:

    @stop the hate, i agree mehn.
    how awkward does this sound. WIZ KHALIFA IS RICHER THAN 50 CENT or RICK ROSS? insane right?

    [Reply]

    jt Reply:

    @UCHE THA KOKOMASTER, i wouldnt say Wiz is richer then 50 cent…50 has probably been on that list for 7 years so all that money adds up over the years.

    [Reply]

  43. ok

    BYE KIMMY BLANCO MY a..

    [Reply]

  44. tysteady

    There’s only so much you can make off record sales. If Eminem toured as much as these other artists toured he would blow this list away.

    [Reply]

    uhuh Reply:

    @tysteady, he cant perform. he’s like a robot. kanye is a great performer

    [Reply]

  45. whomadSTAYmad

    yes NICKI!! make that money!

    [Reply]

  46. Naseir

    no kid cudi 0_o

    [Reply]

  47. AmbeRussell

    ppl are soo damn dumb. this list is about how much rappers earned in the past yr. next nicki fans need to realize this list hasnt been going on for ever, just within the past few yrs, so no female rapper would have made the list bc there were none when they started this list.

    [Reply]

  48. KCURRYTHEPOET

    Swipe your whole life with a debit card My ass LMMFAO Go Nicki

    That Lil Kim net worth 20 million been up there for years. They don’t update regularly. Shit the IRS didn’t get they taxes from her so how the people that make the post know kim made that much…lmmfao

    [Reply]

    Stacy Reply:

    @KCURRYTHEPOET,This list is about how much rappers earned in the past year.Kim still got more money than Nicki.Dumb@ss bytch.

    [Reply]

    Shaniqua :) Reply:

    @Stacy, YOU MADDD???????????????????? This bitch didn’t make the list cause she ain’t shit and neither are you hoe ! Her network isn’t the same anymore. She ain’t doing shit but sitting at home thinking about nicki . Thinking about what else could i say about nicki to hype my career ! Lmaoooo this bitch is garbage ! You just to mad to admit it tho . BUT IT’S OK SHE STILL THE #1 SELLER ON PAYPAL HER MIXTAPE WENT CERTIFIED PLATINUM WITHIN 24HRS OMGGGGGGG !!!

    [Reply]

    No1else Reply:

    @Shaniqua :), Now i see how yo hatin ass is on almost every comment talking bout lil kim even more then yo fav, the one who actually made the list nicki minaj… Bitch you aint even congratulate her.. NOw aint dat some shit RESPONED BITCH

    [Reply]

  49. Orlando

    GO JAY-Z GO JAY-Z GO!!!!!!HOVA HOVA HOVA

    [Reply]

  50. Orlando

    GO NICKI GO NICKI GO!!!! YOUNG MONEY CASH MONEY

    [Reply]

  51. Steve

    Damn Lil Kim fans stay mad ?? Haha yall thought Kim’s name was gonna be up here ? Nawww that Chickens Fried. Anyway congrats to the Reigning Queen. :D

    [Reply]

    Kelly Reply:

    @Steve, Kim got more money than Nicki.This list is for what they made the past year.Kim havn’t put out nothing this year,So of course she aint going to be up there.Dummy.

    [Reply]

    Shaniqua :) Reply:

    @Kelly, ALLL THAT BULLSHIT IS FOR THE BIRDSSSSS( CHRIS BROWN VOICE) . You didn’t even spell dumby correctly. #Fail ! You just another dumbass delusional lil kim krimlin . You ain’t shit and she ain’t shit ! It’s funny cause you probably were hoping and praying that you would see kim on here . But you must forgot WHAT HAS KIM DONE IN THE LAST 5 YEARS ?!?!! NOTHING ! BUT BE THE #1 SELLER ON PAYPAL & HAVE HER MIXTAPE BECOME CERTIFIED FOIL WITHIN 24HRS. BITCH GTFO !

    [Reply]

    #ThatIsAll Reply:

    @Shaniqua :), With a name like shaniqua i can bet my life u live in the projects off your parents income. So technically U AINT SHIT!!!! At the end of the day Lil Kim is still rich, and your not. END OF STORY!!!

    [Reply]

  52. Steve

    Nicki has said in the past she is GOING to be Hip Hop’s FIRST Female Mogul. Welp she’s almost there.

    [Reply]

    Kelly Reply:

    @Steve, Queen Latifia is already the first female hip hop mogul.You are a retarded f*uck.Stay in school.

    [Reply]

    stop the hate Reply:

    @Kelly, no she is more like will smith than russell simmons

    [Reply]

  53. Yalldumb

    They both stupid..it goes by movies,albums,songs,features,tours,commercials IN THE PAST 12 months. Those dumb bitches needed to go to school before talking S$&t.

    [Reply]

  54. #ThatIsAll

    I swear these Nicki fans are fuckin stupid your talking about Kim like she is broke. U will never have that amount of money yall are all hoodrats living in the projects of your parents income. #Sityourassdown

    [Reply]

  55. UCHE THA KOKOMASTER

    wait a sec. WHERE IS T.I?

    [Reply]

    Abdullah Reply:

    @UCHE THA KOKOMASTER, in jail lol

    [Reply]

    uhuh Reply:

    @Abdullah, ahahahahahahahhaahaah

    [Reply]

  56. Kevo #TeamKimmyBlanco

    Firstly, Kim is not broke. Secondly who are y’all to talk about anybody being broke. On the list or not they all have more money than us so stfu. And consider how nicki stans try to boost this chick up I would have thought her earnings were more…

    [Reply]

  57. Abdullah

    YEEZY > EMINEM =))
    i hope that eminem “overrateding story” ends soon

    [Reply]

  58. winner

    50 cent networht 250 million rick ross net worth 20 million birdman 400 million jay z 560 million diddy 470 check it out ya self networth.com. So roazy is a small boy.

    [Reply]

  59. ???

    I can’t believe how much Nicki vs. Kim argument are on here! I thought this post was about J?

    I guess there’s no argument there huh?

    On another note, I will never understand another person bragging about money that isn’t theirs. That has got to be the ultimate of lame-hood.

    [Reply]

  60. IAMME

    Ummmm to you Kim haters!!! $6.5 million is CHUMP CHANGE to Kim……Did u see THE FABULOUS LIFE OF LIL’ KIM on VH1????, Enough said….

    [Reply]

    Shaniqua :) Reply:

    @IAMME, Bitch shut up that shit up ! That shit came on like in 2002.. What year is it bitch 20FUCKING11! Lmaooo you are delusional her networth isn’t even 20mill anymore . Cause she damn sure isn’t making more money then Jayz,kanye,lilwayne , and pdiddy ! This bitch isn’t even relevant enough to make this list . What has she done in the last 5 years ? Nothing at all . But #fail ! Smh gtfo stupid ass delusional bitch . This post isn’t even about lil kim . Take that shit to PAYPAL where she is certified foil…

    LMAOOOOOOOOOOOOOOOOO!

    [Reply]

    No1else Reply:

    @Shaniqua :), Bitch wit u responding i dont think lil kim’s irrelavence is her biggest issue n wit all ya nicki fans flooding dis post to talk about lil kim n not even say ur favs name shows me that she is very much relevant. Lil kim has not done shit for the past 5 yrs but looks to me that she sure done enough to have yo DUMB ASS talkin bout her lmfaoooo #fail now lets see if u DUMB enough to responed!!

    [Reply]

    You Fail Reply:

    @No1else, No need to respond to Shaniqua she is a miserable hoodrat that looks like rasputia from Norbit sitting on her ass everyday talking smack about someone who has a better life and more money. How pathetic is that like really?

    [Reply]

    No1else Reply:

    @You Fail, Thanx for da heads up, i know exactly what your talkin bout

    [Reply]

  61. Jfenty

    Watch The Throne gone make Jay-z and Kanye even richer!!! #Rocnation

    [Reply]

  62. dre

    damn i just look at 50 cent how you got rozay tieing you smh

    [Reply]

  63. No1else

    For all yall haters talkin bout lil kim is broke, how bout yall say that to her multi-million dallor mansion thats sitting on the richest zip code in america ..wit ya broke ass

    [Reply]

  64. >

    remember Nicki networth is 8.5 mill for sometime now,and it haven’t updated yet,and this forbes list just came out that she made 6.5 mill…when they update her networth it will be 14 mill+ and counting,and kim stanlies stop saying kim networth is 20 mill it,s 18 mill stop fabricating stuff,anyways gratz to nicki she is working and getting her piece of the cake,it,s a good look seeing her among them heavy hitters.

    [Reply]

  65. pitbull fan

    good for pitbull
    he used to play around the world, now in the world getting paid….dont hate the game that he wont stop.

    [Reply]

  66. No1else

    Half of yall nicki fans took da time to hate on lil kim and didnt even congratulate your fav on her success. Look around bitches yall done turn this whole post about lil kim, yup she is very much relevant. She is prolly in her multi-million dollar mansion located in the richest zip code in america giggling at yall DUMB ASSES

    [Reply]

  67. No1else

    Congratulations lil kim :) even though nicki minaj broke another record and being that this post was suppose to be about her, you still manage to have her pressed fans forget why they are even on this post and have them talk about you. #Teamlilkim dont pay them any attention, they are just sticking to the script #KEEPHATING

    [Reply]

  68. JB

    hahaha fuck people commenting on here are pathetic. getting way overly angry at people, internet touch guys. oooooooh. I love the debates but when people start telling other to kill themselves? come on grow up

    [Reply]

  69. A. Zolanski

    By show of virtual hands who gives a fuck what Old Lady Cumguts has/had?

    Precisely.

    Regardless of Krim’s past “suck-cess”, she’s not doing anything important NOW. Last I heard of her she was touring South Africa, that should tell y’all something about her “relevance.” My point is back in her prime, she was a contender. (I’ll give her that.) However, she’s well beyond her prime and should find focus on something else, like finding the rest of her nose. Out of sheer curiosity, how many of y’all are still waiting on a copy of “Wack Friday”?

    Nicki, on the other hand, just toured with Britney Spears. NICKI has a platinum album out and another on the way. NICKI is doing voice over acting for multimillion dollar grossing movie franchise. NICKI has a lipstick for MAC that sold out almost overnight. NICKI has been on Good Morning America, the Wendy Williams show, Chelsea Lately, and Lopez Tonight. Nicki has done specials with VH1 and E! Entertainment. NICKI has loyal, loving fanbase that reaches the far corners of the globe. NICKI does more for her fans on a daily basis than any other artist, ever. Onika Tanya Maraj is THE FUCKING KING and you broads will deal.

    As for the bum broads thinking Nicki only raps about barbies, please kill yourself.

    [Reply]

    No1else Reply:

    @A. Zolanski, nice to know you are still checking for lil kim even when she aint doing shit and if you think she is irrelevant, look around and count how many times you see lil kim’s name on these comments

    [Reply]

    #ThatIsAll Reply:

    @No1else, Exactly. If Kim is so irrelevant then why the fuk do u stans keep bringing her name up? She is in your mind and u cant get over the fact that even without releasing new albums she STILL GOT MORE MONEY THAN NICKI. CASE CLOSED!!!!

    [Reply]

    ponyo Reply:

    @A. Zolanski, nicki has done so much this year…and she only made 6.5 million….wiz who had less features made 11 million…

    [Reply]

  70. Ricardo

    Wiz Khalifa is a big boss. Accept that he has arrived.

    [Reply]

  71. Ricardo

    Wiz Khalifa is my biggest surprise 11 million wow.

    [Reply]

  72. KimIsPastHerPrime

    oh jeez

    [Reply]

  73. yes sir

    Jay-Z tops Forbes Hip-Hop rich list + Nicki Minaj becomes 1st female rapper on list

    [Reply]

  74. TRIXx

    This is truly dissapointing!!! You all passing judgments like u actually know these people personally!!! I honestly don’t care who made the most money, its nothing but a cool fact!!! I love hip hop and rap coz of the music, vibe and culture itself!!! I don’t need to take sides in beef… If an artist I like gets dissed I’ll admitt he got dissed, I won’t get angry coz in the end itz not gonna stop em from making music!!! Itz sad that us hip hop fans are swearing @ eachother coz of the artists personal issues… Money doesn’t mean u have tallent… Soulja boy waz and still iz one of the worst artists of all time but he still makez cash!!! I care bout beats, attire, lyricism… That’s hip hop… Not money, all that doez is fund the next album!!!

    [Reply]

  75. iceteaa

    Umm, I’m not on either Nicki or Lil Kims side. But could I just add that nickis album was the second fastest selling female rap album, second only to Lauryn Hill.lol

    [Reply]

  76. Franklion

    Ummmm Wiz Khalifa Album Just Went GOLD How On Earth Did He Make 11 Million In The Past Twelve Months??? O_o

    [Reply]

    > Reply:

    @Franklion,well he had a multi plat single black and yellow+ he was on tours and promo and stuff.

    [Reply]

    #ThatIsAll Reply:

    @Franklion, Wiz made most that money off touring he has a very wide fan base that go to his concerts. Also Black and yellow sold millions of ringtones and single sales were through the roof

    [Reply]

    Franklion Reply:

    @#ThatIsAll,
    ohh cool..thanks for de info guyz

    [Reply]

  77. Hugh

    Em could easily make $100m a year if he wanted to tour

    Great to see newcomers like BoB!

    [Reply]

  78. No1else

    Im a lil kim fan but i dont hate nicki minaj, do you Mama but sometime your lil tiny boppers (fans) need to be put in dey place, kim has nothing to do with this but how that looks when the first comment regarding nicki has something to do with lil kim. I mean just congradulate miss minaj for her wrk and move on!!

    [Reply]

  79. My name is nt Needed

    Is Yeezy makin more than Weezy because of MBTF

    [Reply]

  80. bebe/jayfannn

    GOOO JAY!!!!BUTT REALLY I DON’T CARE IT’S NOT MY MONEY AND THY DANG SHW ANIT GIVIN ME NUN LMPAOOOO #IWILLDEAL

    [Reply]

  81. ponyo

    nicki minaj has been hard at work for the pass year…she should have been making lady gaga money..p.s lil wayne and bird man 15 millionn though….all that hard work young money cash money racking in….the white man wins again….p.s keep diddy out y’all fucking business

    [Reply]

    > Reply:

    @ponyo,no matter how many accomplishment Nicki accomplish,your kind is always there to try and tear her down sigh,but it,s is what it is,keep doing your thing nicki,congratz on being the first sista to be on the kings list.

    [Reply]

  82. Heavy Metal Lover

    The Nicki stans brought up Kim when her name wasn’t even on the list, just simply pathetic. But let’s be real. Nicki has endorsement deals out the ass, her singles are getting massive airplay and being certified Gold and Platinum and she’s featured on every other song on the radio so why wouldn’t her net worth be $10 million in 2 years of being in the spotlight? Kim had endorsement deals but they weren’t as massive as Nicki’s, Kim doesn’t have as many certified singles as Nicki. Yes, Kim’s net worth is $20 million but her’s is mostly from album sales. That’s how Kim became an hip-hop legend, by being one of like 5 female MC’s to actually sell albums and sell them well, not by selling singles, not by jumping on everybody’s song and not by having so many endorsement deals. In 2011, it’s simply more marketable just to have your face or name on something like Nicki where as in the 90s and even the early 2000s, you marketed yourself with album sales and critical acclaim from your album, the two things Kim has but Nicki doesn’t.

    [Reply]

    ty_dopeass Reply:

    @Heavy Metal Lover, ok you right.

    [Reply]

  83. Heavy Metal Lover

    And another thing, Forbes just started doing this list like 6-7 years ago, no other female MC other than Nicki has made any real noise since then so why wouldn’t she be on the list? Come on Nicki stans, ya’ll aren’t that stupid are ya’ll?

    [Reply]

  84. ty_dopeass

    ok jayz your songs is wack i dont like your songs

    [Reply]

  85. Steve

    Sooo if Kim’s Networth is more than Nicki’s, Why is Nicki that 1st “Cash KING” on the list ? I swear King Nicki is slaying this bitches.

    [Reply]

    andy Reply:

    @Steve, exactly! common sense! but people keep repeating it as if its going to make sense eventually -_-

    [Reply]

    kane Reply:

    @Steve, The list was made 4 years ago no female MC was out then.Nicki fans stay dumb.

    [Reply]

    > Reply:

    @kane,champ,so how are you claiming no female rappers was out 4 years ago and the Forbes’ Hip-Hop Cash king also came out 4 years ago,and you Lil kim sheep,s bin saying lil kim bin in the game for 15-20 years,and didn’t make the Forbes’ Hip-Hop Cash Kings List,and you are claming nicki fans are retards,you must be there looking in the f.cking mirror,because if kim bin in the game that long she was around when the Forbes’ Hip-Hop Cash Kings came out and she would have made the list,so you can stay there fabricating excuses for Lil kim,and be trying to tear down Nicki,s accomplishments.you f.cking lying retard…..and don’t be talking about kim was in jail because she came out along time ago,wayne was in jail and he still made the list…and people is on that list who haven,t drop any new music,so you and kim have no excuses….props to nicki minaj on doing her thing.

    [Reply]

  86. kane

    Just b/c Nicki made the list doesn’t mean those who didn’t make the list are broke, bound to be broke or crazy spenders. Forbes just started acknowledging rapping not that long ago so her making the list is not an accomplishment…it just happened. At the end of the day Forbes still looks down on rappers and “non-white” people in general so big whoop!

    [Reply]

    dallas champ Reply:

    @kane, I am pleased to see a female rapper make the list. It is about time a female make as much money as the guys.

    [Reply]

    > Reply:

    @dallas champ,so how are you claiming no female rappers was out 4 years ago and the Forbes’ Hip-Hop Cash king also came out 4 years ago,and you Lil kim sheep,s bin saying lil kim bin in the game for 15-20 years,and didn’t make the Forbes’ Hip-Hop Cash Kings List,and you are claming nicki fans are retards,you must be there looking in the f.cking mirror,because if kim bin in the game that long she was around when the Forbes’ Hip-Hop Cash Kings came out and she would have made the list,so you can stay there fabricating excuses for Lil kim,and be trying to tear down Nicki,s accomplishments.you f.cking lying retard…..and don’t be talking about kim was in jail because she came out along time ago,wayne was in jail and he still made the list…and people is on that list who haven,t drop any new music,so you and kim have no excuses….props to nicki minaj on doing her thing.

    [Reply]

    > Reply:

    @dallas champ,sorry dallas i click on the wrong name i wanted to comment that retard Kane.

    [Reply]

  87. AAA

    Lmfao both sides are so stupid, I’m a Nicki Fan, like why must lil Kim be brought into this, like one this wasn’t invented when she was poppin, and another thing Yall are so dumb Nicki knows how to market her self, like she’s doing big things…she’s about to ice age 4…u know how much that acount gonna increase to, honestly aren’t y’all tired of this back and forth, like shutup it’s gettin old.. Like every post that has something to do with Nicki and Kim, y’all act crazy, like get over it, at the end of the day Nicki will do her thing and Kim will do…. Whatever she can….that’s it

    [Reply]

  88. Royaleeeee

    At the end of the day NICKI MINAJ made the list & Lil Cum doesnt matter, if she did she would be up there now yall can STFU! Im 110% sure Lil Cum net worth is NOT 20 mil! Really?! What have she really done in the last 5 years to be worth that much dough?! Dont worry i’ll wait… (Sidebar:Damn who knew Snoop was making that much bank!)

    [Reply]

  89. Anthony

    @Dizzle,

    Akon doesn’t have to put out anything. He signed Lady Gaga to his label. He even said he can “retire if I wanted to”.

    If Lady Gaga making money, Akon is making HELLA more.

    [Reply]

  90. @HeOn_Lock

    Lol Nicki is a Cash King! #YMCMB Oh, And that’s Good for Jay-Z lol

    [Reply]

  91. [News] Dr. Dre’s Beats Electronics Partners with HTC in $300 Million Deal | Boxed Dreams

    [...] news and informationbusiness,health,entertainment,technologyDr. Dre is coming for Jay-Z’s spot on Forbes’ Cash Kings list. In a newly announced deal, the hip-hop mogul has sold a majority stake in Beats [...]

  92. >

    they call him king hov copy.

    [Reply]

  93. Martin

    I see 50 is tied with Rozay, wow

    [Reply]

  94. dotmetal.com.ua

    dotmetal.com.ua…

    [...]Rap-Up.com || Jay-Z Tops Forbes’ Hip-Hop Cash Kings List[...]…

  95. ewg

    lil kim has 18-20 million already. im sure she is not concerned. i bet on lil kim before nick and her firm.

    [Reply]

  96. JJ

    Nicki earned 6.5 mill, after tax and paying her label back for advances she hasn’t netted 6.5.
    Don’t underestimate what her label are taking back from her they pumped enough in to the chick to manufacture her entire image from ghetto/gansta to Lil’ Kim 2.0 people still forget how disturbing it is if you looked at Kim in 1997 – 2003 and nikki today, it’s not even funny how she ripped off her whole style.

    The idea that forbes or anyone gets the net worth guessing right is insane, they’re artists doing deals all the time, doing clubs, hand outs and extras for this and that.. You think everything is added up by some guys at a magazine.

    Kim’s net worth is estimated at 18 – 20 mill, most of that was made before 2008, Nikky won’t last as long as Kim she has a gimmick appeal that plays to the kids, her label know they have to milk her before everyone gets sick of the gimmick. Fans don’t grow up with that they grow out of it

    [Reply]

  97. Lol

    The only reliable celebrity net worth site on the web is the one called precisely that. People reaching for Google to prove how much money these people have, must also use common sense. Lil Kim has a net worth of 8 million. Not 18 million. Likewise, Foxy Brown has a net worth of 1.8 million. Not 18 million. If these women were as rich as some of you say, they would not be dying to get back in the rap game, the way they are, at thirty something years old. I just saw Foxy Brown in the street the other day. She’s not worth 18 mil. That’s hilarious. And by the way…. Team Lil Kim. But it is time for her to step back and let the younger generation do their thing.

    [Reply]

Leave a Reply